جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شاهرخی

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی بدون رشد فرهنگی حاصل نخواهد شد، تصریح کرد: دولت‌ها به بُعد فرهنگی کمتر توجه کرده اند و این امر موجب شد که توسعه اقتصادی به معنای حقیقی تحقق پیدا نکرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، شامگاه دوشنبه در نشست مدیریت حوزه علمیه لرستان و مدیران و اساتید مدارس علمیه خرم آباد که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، حوزه‌های علمیه را مرکز تربیت، تعلیم، تعلم، پرورش عالمان، اندیشمندان، مفاخر و فرهیختگان در طول تاریخ دانست و اظهار داشت: استان لرستان خاستگاه علما، اندیشمندان، بزرگان بوده است و پرورش عالمان دینی بزرگ همچون آیت الله العظمی بروجردی (ره) گواه این مطلب است.

وی با بیان اینکه رسیدن به اهداف، سختی‌ها و مشکلاتی دارد و انسان برای رسیدن به قله باید فراز و نشیب‌های زیادی را طی کند، افزود: امام (ره) برای پیروزی انقلاب، سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشتند و با وجود این سختی‌ها و مشکلات، هیچ گاه مأیوس نشدند و این امر برای همه ما درس بوده و آموزنده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه اگر ما هم امروز با مشکلات و سختی‌هایی مواجه می‌شویم باید امام (ره) را الگوی خود قرار دهیم، گفت: در این مقطع از زمان می‌طلبد که ما وظایف خود را با قدرت و دقت انجام دهیم و در همه حال برای خدمت به مردم حاضر و در صحنه باشیم و با همت جهادی مسئولیت و رسالت خود را انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه هر فعالیت عمرانی، اقتصادی  و ... که در استان صورت می‌گیرد باید در راستای ارتقای فرهنگ دینی باشد، خاطر نشان کرد: رشد و توسعه اقتصادی بدون رشد فرهنگی حاصل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت‌ها به بُعد فرهنگی کمتر توجه کرده اند و این امر موجب شد که توسعه اقتصادی به معنای حقیقی تحقق پیدا نکرد، بیان داشت: ارتقای فرهنگی و دینی باید از درون حوزه‌های علمیه بجوشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: هر چه پیوند روحانیت با نظام اسلامی پررنگ‌تر و محکم‌تر باشد، اسلامیت و جمهوریت نظام پررنگ می‌شود، لذا روحانیت باید مردمی باشند و در همه حال به تبلیغ علوم دینی و اهداف والای نظام بپردازند .

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر ضرورت حضور فعال، ارزشمند و موفق روحانیت در ارکان نظام اسلامی، عنوان کرد: مردم به رفتار روحانیت توجه می‌کنند و باید وجهه روحانیت، طلاب مورد توجه قرار بگیرد.

وی در پایان یادآور شد: گردهمایی‌های روحانیت و طلاب باید به صورت کمی و کیفی در استان  افزایش پیدا کند تا با حضور فعال روحانیت به اهداف تربیتی، اخلاقی، فرهنگی و… دست پیدا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha