جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی

حوزه/ امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه بانک‌ها نقش مهمی در چرخه اقتصادی و رونق تولید کشور دارند، گفت: جهش تولید بدون همراهی و همکاری بانک‌ها میسر نمی‌شود، لذا برای تحقق رونق اقتصادی همه باید همت جهادی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلیمن سید احمدرضا شاهرخی، شامگاه سه شنبه در دیدار اعضای شورای بانک‌های استان لرستان با تسلیت دهه آخر صفر و ایام شهادت اهل بیت (ع)، گفت: رشد اقتصادی بدون توسعه فرهنگی میسر نمی‌شود و باید برای تحقق این مهم همدلی و وحدت بین تمام ارگان ها و نهادها وجو داشته باشد.

وی ادامه داد: اینکه کسی بیت المال را در اختیار بگیرد به این نیت که پرداخت نکند و یا در جهت منافع شخصی و در محلی غیر از اهداف مشخص شده هزینه کند، نشان دهنده آن است که فرد از جهت فرهنگی آمادگی و قابلیت لازم را برای کار ندارد و باید مراقب باشیم که تسهیلات را در اختیار این افراد قرار ندهیم .

امام جمعه خرم آباد  با تاکید بر اینکه بانک‌ها نقش مهمی در چرخه اقتصادی و رونق تولید کشور دارند، افزود: جهش تولید بدون همراهی و همکاری بانک‌ها میسر نمی‌شود، لذا برای تحقق رونق اقتصادی همه باید همت جهادی داشته باشیم .

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه در مقاطعی که رشد اقتصادی خوبی داشته ایم، بانک‌ها در آن نقش تأثیرگذاری داشته اند و فرآیندی که لازم بوده بین چرخه اقتصاد و بانک‌ها رخ داده است، هرجا هم رشد اقتصادی منفی شده این چرخه دچار اختلال شده است، گفت: حساسیت بانک‌ها نسبت به رویدادهای اجتماعی، حوادث طبیعی و غیر مترقبه و… جای تشکر دارد، تلاش‌های کارمندان شریف بانک‌ها در برهه‌های مختلف فراموش شدنی نیست.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نرخ بیکاری در لرستان بالاست، تصریح کرد: جای بررسی دارد که چرا با وجود اینکه سهمیه سرمایه در گردش استان و برخی استان‌های دیگر را در اختیار تولید کنندگان قرار دادیم، اما هنوز به حد متوسط هم نرسیده ایم؛ مثل بیماری است که دارو می‌دهیم، اما اثر نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه هیئت‌های اندیشه ورزی را پیش بینی کرده ایم که یکی از آنها در بخش اقتصاد است، افزود: نقطه نظرات اندیشمندان و اساتید در این هیئت بیان می‌شود و در مجاری که نماینده ولی فقیه مسئولیتی دارد، پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه گاهی تسهیلات اعطایی متناسب با نیاز واقعی طرح یا پروژه نیست، یعنی سرمایه‌ای که بانک برای طرح می‌دهد کافی نیست و پروژه به اتمام نمی‌رسد که این امر باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: برخی به هر علتی نتوانسته اند کارگاه‌های خود را راه اندازی کنند و امروز پروژه آنها در تملک بانک‌ها هستند و باید احیا شوند.

وی با بیان اینکه واحدهای تملیکی مدت هاست رها شده اند، باید وضعیت این کارگاه‌ها به سرعت مشخص شود، تصریح کرد: واگذاری این واحدها در جهت تولید، اشتغال و رشد اقتصادی در دستور کار قرار بگیرد.

امام جمعه خرم آباد  در ادامه  با اشاره به اینکه در سال ۹۸ بیش از ۲۳۰ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی روستایی ارزان قیمت پرداخت شده است، یادآور شد: این میزان تسهیلات چه نقش اشتغالزایی داشته است مشخص نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه پول پخش شده است، همین الان هم تسهیلات پرداخت می‌شود، اما چه تأثیری در اشتغالزایی داشته است؟ از روستا و شهر مراجعه کننده داریم که بیکار و جویای شغل هستند، تصریح کرد: قرار بوده از این مبلغ ۳ هزار شغل ایجاد شود، اما وقتی به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه می‌کنیم می‌گویند چیزی در این رابطه ثبت نشده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه بخشی از تسهیلات از طریق توصیه‌ها ارائه می‌شود که یک آسیب است و باید پرهیز شود، افزود: مفسده‌هایی هم که ایجاد شده از همین توصیه‌ها بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha