جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مساجد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان این که رتقاء فرهنگی جامعه از مساجد آغاز می‌شود، گفت: در بروز خصلت های ولایتمداری و حب اهل بیت(ع) در بین مردم مساجد نقش بسیار مهمی دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز در دیدار با براتی، رئیس شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و فتایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با بیان اینکه مردم استان لرستان مردمی ولایی و محب اهل بیت(ع) هستند، اظهار داشت: به طور یقین در بروز خصلت های ولایتمداری و حب اهل بیت(ع) مساجد نقش بسیار مهمی داشته است.

وی افزود: رشد اقتصادی بدون ارتقاء فرهنگی حاصل نمی شود و فرهنگ بومی ایران اسلامی به گونه ای است که رشد اقتصادی و فرهنگی با هم تنیده شده است، ولی چنانچه رشد اقتصادی بدون رشد فرهنگی ارتقاء بگیرد به این معنی است که روحانیون در زمینه ارتقاء فرهنگی کاری نکرده اند.

امام جمعه خرم آباد بیان داشت: ارتقاء فرهنگی باید از مساجد شروع و به نماز جمعه به عنوان قرارگاه ایمان، اخلاق، تقوا، بصیریت و مظهر عزم علمی برسد، که این امر با برنامه ریزی، تحقیق و پژوهش، مدیریت جهادی و کار شبانه روزی امکان پذیر است؛ لذا مساجد نقشی محوری در ارتقاء فرهنگ دینی جامعه دارند و باید برای تحقق این امر مهم برنامه ریزی های منسجم و هدفمند صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اضافه کرد: استان لرستان قبل و بعد از انقلاب به عنوان پادگان نظامی جمهوری اسلامی بوده و از صبح‌دم انقلاب در مبارزه با شورش های ضدانقلاب که در بسیاری از استان ها شکل گرفت، امنیت استان تامین شده و همچنین در دفاع مقدس از جمعیت یک میلیونی استان شش  هزار و سیصد شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی گفت: در استان لرستان در طول تاریخ رویش های بسیار خوبی از جوانان انقلابی داریم که گاهی با دست خالی و پول جیب خودشان امور مساجد را می چرخانند که برای رسیدن به قله های موفقیت باید برنامه های اساسی برای مساجد داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: با توجه به نرخ بالای بیکاری، عدم رونق کسب و کار و آسیب های اجتماعی در استان لرستان، چهل و هشت منطقه حاشیه نشین با دویست و چهل و هشت هزار نفر جمعیت داریم که حدود یک ششم جمعیت استان است در همین راستا جهت کاهش آسیب های اجتماعی این مناطق باید کانون مساجد پای کار بیایند، در همین راستا کانون مساجد استان نیازمند توجه بیشتری هستند. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان خاطرنشان کرد: هزینه ای که برای مساجد شود سرمایه گذاری است، چرا که بقای نظام جمهوری اسلامی در سایه تعلیم و تربیت است و اگر خروجی نوجوانان و جوانان نسبت به تعلیم و تربیت اسلامی زاویه دار شود به طور یقین با مشکل روبرو می شویم که در همین راستا مساجد برای تربیت جوانان انقلابی و خدمت به نظام والای جمهوری اسلامی بسیار مؤثر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha