شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی

حوزه/ مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مجوز فعالیت از معاونت علمی ریاست جمهوری را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی پیش از ظهر امروز در نشست  خبری معرفی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در معاونت فضای مجازی این دفتر در قم برگزار شد، با بیان این که نوآوری و خلاقیت از مهمترین سرمایه انسانی است، گفت: در همین رابطه کشور ما از سایر رقبا عقب نمانده و جوانان مؤمن و متعهد ایران زمین همواره سعی کرده اند در همه زمینه ها خلاق و نوآور باشند و در این رابطه می توان به شکل گیری مراکز رشد، پارک های فناوری، هسته های فناوری و توجه به حوزه فناوری اشاره کرد.

 مدیر عامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگ و فرهنگ دینی، مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق زیرنظر دفتر تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت از معاونت علمی ریاست جمهوری را کسب کرده، اظهار داشت: از ۷ هزار شرکت دانش بنیان که در کشور راه اندازی شده، ۷۵۰ شرکت به عنوان شرکت خلاق در عرصه های فرهنگی، هنری و علوم انسانی و اسلامی در حال فعالیت می باشند.

وی با بیان این که نوآوری های در ۴ عرصه فناورانه، فرهنگی، اجتماعی و فراگیر قابل تقسیم است، اظهار داشت: از میان این ۴ مورد، تنها مورد اولی یعنی فناورانه دارای متولی مشخصی است و همین مسئله سبب شده که دفتر تبلیغات نگاه جدی تری به مقوله فرهنگ عمومی و فرهنگی دین و دو مقوله دیگر البته با راه اندازی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق داشته و در این راستا همه تلاشش ایجاد توازن میان حوزه فناوری و فرهنگ باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با بیان این که دست یابی به دستاوردهای جدید و خلاقانه برای پاسخ به نیازها و مسائل حوزه فرهنگی از جمله نوآوری ها در عرصه فرهنگی است، اظهار داشت: البته نباید از بحث تمایزهای مرکز خلاقیت و نوآوری دفتر تبلیغات اسلامی به سادگی گذشت که مهمترین آن ایجاد توازن میان نوآوری های فناور با نوآوری های فرهنگی است.

وی مهمترین شاخص های حمایت از ایده های نوآورانه در این مرکز را ارزش آفرینی فرهنگی، تاب آوری و تداوم عنوان کرد و ادامه داد: ایده ها باید به گونه ای باشند که حداقل یک دهه توان تداوم و پاسخگویی به نیازهای فرهنگی را هم داشته باشد.

مدیر عامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق بابیان این که طرح «سه دال» به عنوان طرح ابتکاری مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق متشکل از «دهلیز خلاقیت»، «دالان فناوری» و «درگاه کسب و کار» نمای کلی خدمات و فرایندهای پذیرش و استقرار تیم های خلاقانه در مرکز ملی فناوری و خلاقیت اشراق می باشد، گفت:تیم ورزی، توسعه توان، آموزش های نقطه به نقطه، جامعه نگری و شبکه سازی در سطح ملی از دیگر تمایزهای مرکز ملی خلاقیت نوآوری و خلاقیت اشراق است.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق را یک مرکز ملی مهم عنوان کرد و گفت: این مرکز محور فعالیت در سطح کشور  را دارد که در این رابطه راه اندازی خانه های خلاقیت در استان های مختلف از جمله خراسان رضوی، اصفهان ، تهران، اهواز و سیستان و بلوچستان در همین رابطه می باشد که به زودی انجام خواهد گرفت.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha