چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام مومنی با تاکید بر لزوم دفاع از مسیر سیدالشهدا(ع) به عنوان سمبل و شعار مبارزه خواهی با ظلم و ستم، تصریح کرد: باید این پرچم را زنده نگه داشت؛ در فکر اسلامی و در بین عقلای عالم، نژاد جایگاهی ندارد و هر کجا پرچم حق بلند است باید طرفدار حق بود.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، اظهار کرد: نکته قابل توجهی که باید به آن پرداخته شود این است افرادی که شبهه نژاد را در مورد عزاداری امام حسین(ع) بیان می کنند به دنبال  تفرقه هستند و اگر به دنبال نژاد پرستی می باشند چیزی مانند هیتلر و امثال آن است که بر اساس آن هر قوم و ملیتی خواهد گفت قوم و نژاد من برتر است.

وی افزود:  ادیان الهی و عقلای عالم و انسان های معقول این مسئله را رد کرده و امروز حرف پذیرفته شده ای نیست، چرا که اگر ملاک انسان حق و باطل باشد، دیگر نژاد، ملیت و حتی رنگ پوست مطرح نمی باشد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با بیان این که هر کسی باید به دنبال حق بوده و حق گو باشد، گفت: هرفردی که به دنبال حق و حق گو است، بر انسان لازم است که دنباله رو او باشد و حمایت کند و هر کسی نیز به دنبال باطل یا باطل گو باشد بر همه لازم است که با او مبارزه کنند و طرفدار او نباشند، حتی اگر از نژاد خود ما باشد.

وی اضافه کرد: فلسفه این که اسلام توانست در جهان پیشرفت کند آیه کریمه "ان اکرمکم عندالله اتقاکم" بود، لذا در اسلام بحث نژاد و ملیت مطرح نیست و همه باید به دنبال حق باشیم و این حق یک زمان متبلور در وجود نورانی سیدالشهدا(ع) است که رسالت آزادی خواهی و حق گویی در مقابل ظالم و ظلم را بر عهده دارد و سمبل و شعار مبارزه خواهی در طول تاریخ برای تمام آزادی خواهان و حق خواهان است.

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر لزوم دفاع از مسیر سیدالشهدا(ع) به عنوان سمبل و شعار مبارزه خواهی با ظلم و ستم، تصریح کرد: باید این پرچم را زنده نگه داشت؛ در فکر اسلامی و در بین عقلای عالم، نژاد جایگاهی ندارد و هر کجا پرچم حق بلند است باید طرفدار حق بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha