پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فرجی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کاشان با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید الهی باشند، گفت: حوزه علمیه و دانشگاهی که ناکارآمد باشد و در مسیر الهی قدم برندارد، بود و نبود آن هیچ خاصیتی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی پیش از ظهر امروز چهارشنبه نوزدهم شهریور در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مدرسه علمیه حضرت زینب(س) آران و بیدگل با بیان اینکه حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید انسان موحد تربیت کنند، اظهار داشت: دانشگاه و حوزه علمیه ای که خدا در آن حاکم نباشد آن دانشگاه و حوزه الهی نیست.

مدیر حوزه علمیه کاشان، کمبود محبت، کینه ورزی و ثروت محوری را از دلایل افزایش آمار طلاق و نزاع های خانوادگی دانست و گفت: ازدواج می کنیم که آسایش داشته باشیم نه اینکه دادگاه های طلاق شلوغ شود، بچه دار می‌شویم که انسان تربیت کنیم نه اینکه خلافکار و بچه های مشکل دار تحویل جامعه بدهیم.

وی یادآور شد: دلیل اینکه هزاران هزار میلیارد دلار برای امکانات رفاهی دنیا هزینه می‌شود ولی مردم آسایش و امنیت ندارند به خاطر نبود ایمان، اخلاق و تربیت الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، بخشش، نماز اول وقت، قرض دادن، اخلاق نیکو و میهمانی دادن را مهمترین پیام های الهی دانست و بیان داشت: نماز خواندن الهی و خوش اخلاقی در خانه در تربیت فرزندان صالح و الهی شدن زندگی بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «کسی که از خدا بترسد خدا همه چیز را در اختیارش قرار می دهد»، تصریح کرد: اگر هیچ چیزی در زندگی نداشته باشیم ولی خدا را داشته باشیم همه چیز را به دست خواهیم آورد.

مدیر حوزه علمیه کاشان مهمترین درس عاشورا را اخلاق و خدامحوری دانست و گفت: خدامحوری در کربلا به امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و یارانش عزت و سربلندی داد ولی به شمرها و یزیدیان ذلت، خواری و نابودی را نصیب کرد.

وی در پایان افزود: امام حسین(ع) و قمربنی هاشم(ع) در کربلا به خاطر خدامحوری تکه تکه شدند و تا قیامت هم زنده هستند ولی شمر و یزیدیان که پرچم پیروزی را بالا بردند چون خدامحور نبودند اثری از آنها در تاریخ نیست و نخواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha