چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه رامیان

حوزه/ امام جمعه رامیان گفت: زیبابینی، قدرت تحمل گرفتاری ها و ناگواری ها را دو چندان می کند، از این رو با تأسی به سیره حضرت زینب(س)، زیبابینی و صبر در برابر مشکلات و مصائب را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گرگان، حجت الاسلام حسین طاهری در نشست پژوهشی که با محوریت «تجلی بلا و مصیبت در کربلا» به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: با توجه به این که ویروس منحوس کرونا جهان را فراگرفته و بسیاری از محافل و مجالس را تحت تاثیر قرار داده است، اما اقشار مختلف مردم با تحمل سختی ها و مشکلات و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، مجالس سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را با همت والا و به نحو احسن برگزار کرده و عشق و ارادت خود را به آن حضرت نشان دادند.

وی با استناد به روایت امام صادق(ع) «کلنا سفن النجاة ولکن سفینة جدی الحسین اوسع و فی لجج البحار اسرع»، تشریح کرد: اهل بیت(ع) کشتی نجات هستند اما کشتی امام حسین(ع) وسیع بوده و انسان های زیادی را دربرگرفته و آنان را سریع تر به سر منزل مقصود و سعادت دنیا و آخرت می رساند.

امام جمعه رامیان، به تفاوت کشتی حضرت سیدالشهداء و نوح(ع) اشاره کرد و افزود: کشتی امام حسین(ع) هر سال اقشار مختلف مردم از شیعه و سنی و غیرمسلمان در سراسر جهان و افرادی که در دنیا سرگردان و حیران بوده و مأوا و پناهگاهی را می طلبند، در خود جای می دهد، لذا اگر کسی خواستار سعادت دو عالم است، باید بر این کشتی سوار شده و به آن حضرت تمسک کند.

حجت الاسلام طاهری به درس های مهم واقعه کربلا اشاره کرد و صبر در برابر امتحانات الهی را از آن جمله برشمرد و توضیح داد: دنیا محل امتحان و مانند مدرسه ای است که انسان باید دوره ای را طی کرده و در نهایت کارنامه قبولی را دریافت کند، لذا باید تلاش کنیم با موفقیت این مرحله را سپری کنیم.

وی در ادامه مباحث خود افزود: خداوند متعال انسان را با فقر، بیماری، کشته شدن و از دست دادن موقعیت ها آزمایش می کند، زیرا دنیا محل زندگی کامل نبوده و انسان برای این عالم آفریده نشده است، بلکه برای آخرت و رضوان الهی خلق شده است.

استاد حوزه با استناد به کلام حضرت زینب(س) که فرمود «اللهم تقبل منا هذا قلیل القربان»، بزرگترین و سخت ترین امتحان در صحنه کربلا را شهادت امام حسین(ع) دانست و گفت: حضرت زینب(س) که به ام المصائب لقب یافته است، در جریان کربلا سختی ها و مشکلات بسیاری را تحمل کردند که این تعبیر از فروتنی، تواضع و تسلیم ایشان در برابر اراده الهی حکایت می کند.

حجت الاسلام طاهری، با اشاره به کلام تاریخی حضرت زینب(س) «ما رایت الا جمیلا»، اضافه کرد: ایشان مصیبت ها را کوچک شمرد و تمام حوادث و وقایع در نگاه ایشان چیزی جز زیبایی نبود.

وی در پاسخ به سؤال چگونه مشکلات و گرفتاری ها را زیبا ببینیم؟ بیان داشت: اگر انسان به نتیجه سختی ها ایمان داشته باشد، به راحتی مشکلات را تحمل می کند، زیرا نتیجه گرفتاری های دنیا بهشت است.

امام جمعه رامیان گفت: زیبابینی، قدرت تحمل گرفتاری ها و ناگواری ها را دو چندان می کند، لذا با تأسی به سیره حضرت زینب(س)، زیبابینی و صبر در برابر مشکلات و مصائب را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha