چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 918330
۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
خانم رمضانیان

حوزه/ مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه الزهرا(س) اصفهان گفت: موفقیت در کار، حاصل ایمان قوی است، اگر اعتقاد داشته باشیم که خداوند متعال تلاش ما را می بیند، حتما در بن بست ها به کمک ما می آید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم عفت رمضانیان در جمع کارکنان مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه الزهرا(س) اصفهان به بیان اهمیّت و جایگاه نظام انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران براساس دین مبین اسلام شکل گرفته است و در ادامه مسیر باید بر اساس همین مبانی پیش برود، بنابراین اگر فردی مسئولیتی در یکی از مجموعه های این نظام دارد باید نهایت تلاش را در این مسئولیت انجام دهد تا این نظام به حکومت حضرت مهدی (عج) ختم شود. ما اگر معتقد به حکومت مهدوی هستیم، باید بدانیم که فراهم نمودن مقدمات تشکیل این حکومت بر دوش خواص جامعه خصوصاً حوزه و روحانیت است و این وظیفه ما را  در ادامه دادن راه این انقلاب سنگین تر می کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیّت مسئولیت خطیر کارکنان حوزه های علمیه در خدمت به دین، نظام و انقلاب، گفت: بنا بر روایات معصومین(ع)، مسئولیت هایی که به انسان داده می شود فرصت خدمتگزاری و امانتی است در دست او که باید جوابگوی این مسئولیت، در آینده نیز باشد. پس اگر مسئولی نمی تواند از پس امانتش برآید، بهتر است که مسئولیت را به افراد شایسته واگذار نماید.

مدیر مؤسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان در تأکید به بحث حرکت رو به جلوی حوزه های علمیه در مسیر تمدّن سازی نوین اسلامی، ادامه داد: امروز اگر رکودی در این مسیر  وجود دارد بی شک مقصّر اصلی آن ما کارکنان و اساتید حوزه های علمیه هستیم.

خانم رمضانیان با تاکید بر توجه به بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان چشم انداز چهل ساله دوم انقلاب، ادامه داد: موضوع بند هفتم بیانیه گام دوم که احیای سبک زندگی اسلامی می باشد، بسیار حائز اهمیت است. سبک زندگی اسلامی را باید ما طلاب در خانه های خود پیاده نموده و بعد به متن جامعه تعمیم دهیم که البته گسترش این سبک زندگی در سطح جامعه، نیازمند کار جهادی، همه جانبه و هوشمندانه می باشد و این حوزه های علمیه هستند که باید نهایت تلاش خود را در این راه انجام دهند. بی شک تمدن اسلامی شکل نمی گیرد مگر اینکه سبک زندگی ها، اسلامی شود. البته سبک زندگی، گستره بسیار وسیعی دارد که علاوه بر پوشش، تغذیه و ... حتی نحوه رفتار و گفتار ما را نیز شامل می شود.

وی تصریح کرد: وقتی مؤمن دامن خود را از دنیا می تکاند، به معنای این نیست که آماده مرگ می شود، بلکه به معنای این می باشد که حرص دنیا و رغبت به دنیا و شوق دست یافتن به زخارف دنیا را از دل خود بیرون می راند، وقتی این حالت برای مؤمن به وجود می آید، علّو و تعالی پیدا می کند. کلید این علّو و تعالی(که ما برای بندگان صالح خدا قائل هستیم،) این است که  انسان زر و زیور دنیا، لذّت های دنیا، آرایش های عالم ماده از نظرش کوچک، ناچیز و حقیر بشود آنوقت است که برای انسان رشد حاصل می شود.

مدیر مؤسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان در ادامه به بیان راه های موفقیت در مسئولیت و سمت افراد اشاره کرد و گفت: در درجه اول موفقیت در کار حاصل ایمان قوی است، اگر اعتقاد داشته باشیم که خداوند متعال تلاش ما را می بیند، حتما در بن بست ها به کمک ما می آید. توکل به خدا، توسل به اهل بیت(ع)، دارا بودن تقوا، اخلاص در کار و اعتماد به خدا، صبر در امور، تعامل با دیگران و داشتن روحیه انتقادپذیری از جمله مواردی است که انسان را موفق در کارها می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha