پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 918169
۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
حجت الاسلام سرلک

حجت الاسلام سرلک گفت: شهید سلیمانی «الله» را پیدا کرده بود که هیچ چیز نتوانست او را به بند بکشد. عاشقی یعنی این که همه وجودت را پر از خدمت به دیگران کنی، اما دل و جانت را مشغول خداوند کنی.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان،حجت الاسلام علی سرلک شامگاه دوشنبه در خیمه حسینی بچه های آسمان مکتب الصادق(ع) اصفهان، با بیان اهمیت توجه به فقر ذاتی انسان در برابر خداوند؛ اظهار کرد: باید باور کنیم که همه کاره خداوند است و اگر او اراده نکند، هیچ اتفاقی نمی افتد و همه عالم اسباب خداوند است، همه چیز در طول اراده خداوند اتفاق می افتد و هیچ قدرت و توانائی نیست مگر اراده او و هر اتفاقی در دایره حکم و قضا الهی است، اما این بدان معنا نیست که هر اتفاقی که می افتد خداوند رضایت دارد.

کارشناس مذهبی تاکید کرد: تمام قدرت و توان از آن خداوند است و هیچ موجودی در عالم نیست که خودش قدرت و توان مستقلی داشته باشد؛ اگر همه قدرت از آن خدا است و به دنبال عزت هستیم، باید بدانیم طبق آیه قرآن، همه عزت و قدرت نزد خداوند و رسول خدا است و کسانی که در دایره ایمان قرار بگیرند، به همان میزان ایمان از عزت برخوردارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم شمشیر لااله الاالله را برداشته و رشته تعلق به غیر خدا را ببریم، آن وقت توحید را فهمیده و ان شاءالله جز موحدین خواهیم بود؛ ما در این همهمه روزانه و روزمرگی، مسبب السباب را فراموش کرده ایم و غافل شده ایم که غیر خدا هیچ است، مگر آنکه او را اسباب بدانیم.

کارشناس مذهبی با تاکید بر لزوم نگاه توحیدی در زندگی، اذعان کرد: چرا از خدا کم حرف می زنیم؟ چرا ستایشگر باران نمی شویم? چرا وقتی که چهره پدر و مادرمان را می بینیم غرق در شکرگزاری نمی شویم؟.

وی یادآور شد: شهید سلیمانی «الله» را پیدا کرده بود که هیچ چیز نتوانست او را به بند بکشد. عاشقی یعنی این که همه وجودت را پر از خدمت به دیگران کنی، اما دل و جانت را مشغول خداوند کنی؛ وظیفه ما مرور نعمت ها است و تنها راه رابطه با خداوند این است که فقر و نیاز خودمان نسبت به خدای متعال را باور کنیم.

سرلک در پایان گفت: نماز، چهره فروتنی ما در برابر خداوند، نزدیک ترین حالت عبد و جلوه ای از به خاک افتادن است و ما هیچ شأنی جز استغفار و ابراز فقر در برابر خداوند نداریم؛  نماز انسان را به حقیقت صبر می رساند و بدون صبر نمی توان به عبودیت خداوند درآمد؛ صبر یعنی باید منطقی بزرگ تر از سود و زیان شخصی را برای واکنش در نظر گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha