جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علامه طباطبایی

حوزه/ طلبه مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ام الائمه نجف آباد از پایان نامه خود با عنوان «آداب معاشرت از منظر علامه طباطبایی(ره)» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان،  پوران مرادی، طلبه مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ام الائمه نجف آباد از پایان نامه خود با عنوان «آداب معاشرت از منظر علامه طباطبایی(ره)» با راهنمایی حجت الاسلام علاء الدین و داوری دکتر ولی الله جعفری دفاع کرد.

وی در دفاع از پایان نامه خود با بیان اینکه مؤمنین، هم خودشان از حدود خدا تجاوز نمی ‏کنند و هم نسبت به آن اهتمام و مراقبت دارند، گفت: این صفات شریفه، صفاتی است که ایمان مؤمن با آنها تمام و کامل می‏ شود و مؤمن با داشتن آنها مستوجب وعده قطعی خدا به بهشت و آن بشارت که خدا و رسول (ص) دادند می ‏گردد، و به این جهت مستوجب می‏ شود که داشتن این صفات، ملازم با قیام به حق خدا باشد، و قیام به حق خدا هم باعث می‏ شود که خدای تعالی درباره چنین مؤمنی، حقی را که بر خود واجب کرده و به وعده ‏هایی که به او داده وفا کند.

مرادی ادامه داد: مردمی که در اصل انسانیت و در حقیقت بشریت با هم متحدند و در این حقیقت بین زنشان و مردشان، صغیرشان و کبیرشان، عاجزشان و نیرومندشان، فرقی نیست، دعوت کند تا مردم درباره خویش به این بی‏ تفاوتی پی ببرند تا دیگر مرد به زن و کبیر به صغیر ظلم نکند، و با ظلم خود مجتمعی را که خداوند آنان را به داشتن آن اجتماع هدایت نموده آلوده نسازند.

وی اظهار کرد: اجتماعی که به منظور تتمیم سعادتشان و با احکام و قوانین نجات بخش تشکیل شده، مجتمعی که خدای عزوجل آنان را به تأسیس آن ملهم نمود، تا راه زندگیشان را هموار و آسان کند همچنین هستی و بقای فرد فرد و مجموعشان را حفظ فرماید.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha