جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سلیمانی

حوزه / امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه طلاب حوزه های علمیه باید دیدگاه سیاسی داشته باشند، گفت: طلبه ای که دین را از سیاست جدا کند و دیدگاه سیاسی نداشته باشد برای جامعه مضر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل سلیمانی جوینانی در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران و برادران کاشان و آران و بیدگل در حرم محمد هلال بن علی(ع) با بیان اینکه طلاب حوزه های علمیه باید دیدگاه سیاسی داشته باشند، اظهار داشت: طلبه ای که دین را از سیاست جدا کند و دیدگاه سیاسی نداشته باشد برای جامعه مضر است.

وی با بیان اینکه طلاب حوزه باید الگوی جوامع اسلامی باشند، گفت: طلبه انقلابی نباید در برابر مشکلات مردم سکوت کند و همین طور نباید با سوار شدن بر ماشین‌های لوکس پیگیر مشکلات مردم و  منطقه خود باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با انتقاد از تعطیلی بیش از حد حوزه های علمیه، افزود: گرچه با مشکلات اقتصادی روبرو هستیم ولی تعطیلی بیش از حد مدارس علمیه آسیب های جدی و غیر قابل جبران به بار خواهد آورد.

وی با تأکید بر شناسایی آسیب‌های مدارس علمیه، ادامه داد: باید از آسیب هایی که به مرجعیت علمی حوزه های علمیه وارد می شود جلوگیری کرد.

امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به اینکه طلاب حوزه های علمیه باید از اخلاق انبیاء و ائمه اطهار(ع) الگوبرداری کنند، خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) و ائمه اطهار(ع) در برابر فحش و تهمت دشمنان در امر به معروف و نهی ازمنکر مقاومت می کردند.

وی با بیان اینکه طلاب باید اخلاق مدار باشند، گفت: طلبه و روحانی که اخلاق مدار نباشد پشتوانه مردمی خودش را از دست می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با بیان اینکه حوزه های علمیه باید در جهت جلوگیری از گسترش آسیب های اخلاقی از شخصیت های علمی کشور استفاده کنند، افزود: حوزه های علمیه باید علمایی در تراز آیت الله بهجت‌ها و مشکینی‌ها را برای درس اخلاق دعوت کنند.

 وی در پایان به خصوصیات اخلاقی و مردم داری مرحوم آیت الله سید مهدی یثربی(ره) اشاره کرد و گفت: آیت الله یثربی(ره) روحانی دارای علم و عمل، دانش و فضیلت و اخلاص بود و در منزل این عالم دینی جهت حل مشکلات مردم به روی همه باز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 0
    سلام ببخشید طلبه جایگاهی بین مردم ندارد طلبه که سیاسی شد دیگر دینی نیست مردمی نیست متاسفانه مردم و طلبه مثل روغن و اب شده اند ..ببخشید اما اگر بین مردم بودید شما هم متوجه میشدید.