جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورا

حوزه/ فرماندار شهرستان آران و بیدگل از برگزارکنندگان هیئاتی که با رعایت دستورالعمل‎های بهداشتی و طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا در دهه اول ماه محرم اقامه عزا کردند، تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کاشان، دکتر اسماعیل بایبوردی، فرماندار شهرستان آران و بیدگل در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان از برگزارکنندگان هیئاتی که با رعایت دستورالعمل‎های بهداشتی و طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا در دهه اول ماه محرم اقامه عزا کردند، تقدیر کرد و گفت: ما امسال عزاداری‌های محرم را در ایام کرونایی با شکل‌های جدیدی تجربه کردیم.

وی آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) را یکی از سنن قدیمی، مذهبی و ملی ایرانیان ذکر کرد و افزود: برگزاری مراسم‌های عزاداری امسال نظیر هر «خانه یک حسینیه» و «حسینیه تلویزیون ایرانی» متناسب با منافع عمومی جامعه برگزار شد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: عقلانیت دینی و عقلانیت مذهبی، حفظ جان را از اوجب واجبات می داند و ما هم به این موضوع اعتقاد دایم و بر آن صحه می‌گذاریم.

وی سبک زندگی در دوران شیوع کرونایی را متفاوت با  سبک زندگی در دوران قبل از کرونا عنوان کرد و افزود: نقش خانواده ها، مدارس و معلمان، دانشگاه‌ها و استادان و همچنین نقش نهاد دین و روحانیت در موفقیت یا عدم موفقیت مردم در برگزاری مراسم های عزاداری در شرایط کرونایی دخیل بوده است.

بایبوردی تشریح کرد: امسال به نوعی تعادل‌سازی بین مراسم عزاداری امام حسین(ع) و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تمرین کردیم و باید تمرین بکنیم که بین انجام عزاداری و حفظ بهداشت و سلامت عمومی عدالت را رعایت کنیم و به عبارتی تعادل سازی بکنیم.

وی خاطرنشان کرد: در ایام عزاداری سالار شهیدان، جلوی عملکرد کاسبانی مانند کاسبان کرونا که در پی تضعیف برگزاری مراسم‌های عزاداری بودند را گرفتیم.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با اعلام این موضوع که مسافرت‌ها و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، نقض دین و نقض حقوق شهروندی محسوب می‌شود، گفت: یکی از عملکردهای برگزاری مراسم‌های عزاداری رعایت پروتکل‌های بهداشت و درمان بود.

وی همچنین به بازگشایی مدارس شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع کرونا مجهز شدن دانش‌آموزان به «سواد فضای مجازی»، «سواد بهداشت کرونایی» و «سواد حفظ سلامت» از ضروریات است.

گفتنی است، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با حضور فرماندار و امام جمعه آران و بیدگل و جمعی از رؤسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha