جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عاشورا

حوزه/ امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه نهضت عاشورا نباید در جامعه خاموش شود، گفت: اگر بخواهیم کربلای دیگری نباشد عاقبت به خیر و از یاران امام زمان(عج)باشیم باید اصالت خانوادگی را مدنظر قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی جوینانی پیش از ظهر سه شنبه هیجدهم شهریور در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مدرسه علمیه حضرت زینب(س) آران و بیدگل، نهضت امام حسین(ع) را درس آموز دانست و گفت: کربلای معلا و نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) یک واقعه عادی نیست بلکه درس‌آموز است

وی به تفاوت‌های جبهه کفر و جبهه حق در صحرای کربلا اشاره کرد و ابراز داشت: در واقعه عاشورا گروهی که طبل  پیروزی می زدند عصر عاشورا خسرالدنیا والاخره شدند ولی گروه لشگریان امام حسین(ع) با کشته دادن و آواره شدن آبرومندترین و محبوب‌ترین انسانهای روی کره زمین شدند.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه یاران امام حسین(ع) اصالت خانوادگی داشتند ولی لشگریان یزید اصالت خانوادگی نداشتند، تصریح کرد: لشگر امویان و یزیدیان به دلیل نداشتن اصالت خانوادگی روی سینه حضرت سیدالشهداء(ع) نشستند.

وی با بیان اینکه نهضت عاشورا نباید در جامعه خاموش شود، افزود : اگر بخواهیم کربلای دیگری نباشد عاقبت به خیر و از یاران امام زمان(عج) باشیم باید اصالت خانوادگی را مدنظر قرار دهیم.

حجت الاسلام سلیمانی جوینانی مهمترین عامل افزایش آمار طلاق در جامعه را نداشتن اصالت خانوادگی دانست و بیان داشت: در خانواده‌ای که پدر و مادر و اعضای آن در مسیر حق و نهضت امام حسین(ع) حرکت کنند هیچ موقع طلاق اتفاق نمی افتد.

وی تأکید کرد: با خانواده اصیل دوست باشیم، رفت و آمد، تجارت و مسافرت کنیم و حلال و حرام را در خوردن، قضاوت، نگاه کردن و شنیدن بشناسیم و به مال دنیا طمع نکنیم و نسبت به دیگران حسادت  و تکبر نداشته باشیم.

امام جمعه آران و بیدگل، دوری از حرام خوری و تشویق به حلال خوری را از دیگر درس‌های نهضت کربلا عنوان کرد و گفت: شاید کسانی که با طمع به مال دنیا، حرام خواری می کنند در زمان‌ عادی معلوم نشوند ولی زمانی که دچار دگرگونی شدند حرام خواری آنها بروز پیدا می کند و مقابل حجت خدا هم می ایستند.

وی با بیان اینکه انسانهای بی تقوا و حرام خوار در تمام دوران در برابر اسلام ایستاده اند، افزود: کسانی که  مقابل مرجعیت، رهبری و ارزش‌های انقلاب می‌ایستند یا اصالت خانوادگی ندارند و یا مال حرام در زندگی‌شان نفوذ پیدا کرده است.

حجت الاسلام سلیمانی جوینانی در پایان، دوری از طمع ورزی و ترس را از دیگر درس‌های نهضت امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: طمع مال دنیا و ترس باعث شد تا نهضت کربلا به وجود بیاید و عده ای دور امام حسین(ع)، مسلم و ... را خالی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha