جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فاطمیان

حوزه/ حجت الاسلام فاطمیان در جمع طلاب گفت: طلاب باید دغدغه های امام زمان(عج) را داشته باشند و در پدید آوردن جامعه ایمانی یاور حضرت باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان در جمع طلاب مدرسه علمیه صالحیه قزوین ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حاکم باشد همه مسائل نیک بر جامعه حاکم می شود، لذا سیدالشهداء(ع) با فرزندان و یارانش مسیر شهادت را انتخاب کردند تا امر به معروف و نهی از منکر احیا شود.

امام جمعه اقبالیه افزود: امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر کرد تا راه رسول خدا(ص) را ادامه دهد و سیره جدش را زنده نگه دارد.

وی ادامه داد: عاشورای سیدالشهداء(ع) به ما درس ایستادگی داد تا در مقابل ظلم سازش را نپذیریم و از دشمن نهراسیم.

حجت الاسلام فاطمیان ضمن خیرمقدم به طلاب جدیدالورود، تصریح کرد: طلاب باید دغدغه های امام زمان(عج) را داشته باشند و در پدید آوردن جامعه ایمانی یاور حضرت باشند.

وی عنوان کرد: طلاب تمامی سؤالات و مشکلات خود را در کلاس ها چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی رفع کنند زیرا در صورتی که قسمتی از درس را متوجه نشده و از آنها رد شوند یادگیری آن سخت تر خواهد شد و زمان برای جبران آن نخواهد بود

امام جمعه اقبالیه خطاب به طلاب علوم دینی، بیان کرد: شما عزیزان باید برای کسب معارف علمی و حوزوی و ارتقای اخلاق و تلاش برای انجام رسالت طلبگی بیش از پیش کوشا باشید.

وی ادامه داد: طلبه باید جایگاهی که در حوزه علمیه دارد را با تحصیل، تهذیب و تربیت بعد علمی و اخلاقی خویش حفظ کند و با شکوفایی و رشد استعدادها بتواند به عنوان یک مبلغ دین بین مردم حضور داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: جوانی که جایگاه طلبگی را انتخاب می کند باید الگوی جوانان در جامعه باشد و با الگوگیری از علمای جهان اسلام و تربیت شدگان مکتب اهل بیت(ع) مسیر طلبگی را ادامه دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha