چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در آئین بازگشایی مدارس قزوین گفت: خانواده‌ها نقش نیابتی معلم را با جدیت دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در آئین بازگشایی مدارس و زنگ مهر که در مدرسه شهیدان شالباف برگزار شد، اظهار کرد: آغاز سال جدید تحصیلی را به همه دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها که در پی ارتقای اخلاق، علم و معنویت فرزندان خود هستند، تبریک می‌گویم و از خداوند می‌خواهم برکات علمی و معنوی را هر روز بیشتر کند.  

یکی از مصادیق تقوا، رعایت کامل مسائل بهداشتی است 

وی تصریح کرد: در این ایام بیماری کرونا لازم است همان‌گونه که یکدیگر را به تقوا سفارش می‌کنیم، به رعایت مسائل بهداشتی نیز توصیه کنیم و بدانیم که این روزها یکی از مصادیق تقوا، رعایت کامل مسائل بهداشتی و حفظ سلامت جامعه است.  

امام جمعه قزوین با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و با تشریح برخی از درس‌هایی از اباعبدالله الحسین(ع) خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) خداوند را به خاطر آموختن اسماء‌الحسنی، قرآن کریم و آشنایی عمیق با دین شکرگزاری کرد و ما نیز می‌باید شکرگزار خدای متعال باشیم که راه موحد بودن و علم آموزی را به ما آموخت و کرامت انسانی را بزرگ‌ترین جایگاه انسانی قرار داد.   

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در سوره علق خطاب به رسول گرامی اسلام(ص) فرموده بخوان به نام پروردگارت که آفرید و با این بیان اهمیت علم و دانش را به ما نشان داد و سپس فرمود پروردگار تو کریم‌ترین کریمان است و با این بیان نشان داد که خداوند کریم است، انسان برای رسیدن به کرامت خلق شده و قرآن کتاب مدرسه کرامت است.   

وی ادامه داد: اولین وصفی که خداوند درباره انسان مطرح کرده، کرامت است و فرمود من کریم هستم و همه جهانیان را نیز با کرامت خلق کرد و قرآن را نیز کتابی کریم آفرید. خدا عالم را برای انسان، انسان را برای عبادت، عبادت را برای تقوا و تقوا را برای کرامت خلق کرده و اگر بتوانیم به جایگاه کرامت برسیم، به والاترین درجه انسانی دست یافته‌ایم.  

آیت‌الله عابدینی افزود: جامعه‌ای که دارای کرامت است، صلح، دوستی، محبت، امنیت و آرامش بالایی دارد و جامعه‌ای که امام زمان(عج) پس از ظهور می‌سازند نیز همین ویژگی‌ها را دارد و ان‌شاءالله تلاش کنیم جامعه مورد نظر حضرت را بسازیم.   

امام جمعه قزوین اضافه کرد: مدیران و مسئولان رسالت‌های بسیاری دارند که اعتماد به نفس، اتکا به سرمایه‌های ملی و معنوی، پرهیز از یأس و نا امیدی، زمینه‌سازی برای دست‌یابی به مقاصد ملیِ آموزش از جمله آنهاست.  

آموزش و پرورش مرکز همه موفقیت‌هاست 

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش مرکز همه موفقیت‌هاست، بیان کرد: اگر آموزش و پرورش بتواند رسالت‌های خود را در بالاترین سطح انجام دهد، جامعه بسیار متمایزی خواهیم داشت و این هدایت‌گری و انتخاب درست مسیرها رسالت مسئولان است.   

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در خصوص اهمیت جایگاه معلمان نیز اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بدون تعارف فرمودند معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند که زمینه‌سازی می‌کنند تا دانش آموزان و جایگاه علمی کشور به سر منزل مقصود برسد.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: مهم است معلمان آنچه آموزش می‌دهند و بیان می‌کنند را پیشتر خودشان عمل کنند و تطابق نگاه با عمل بسیار مهم است و نقش مهمی در موفقیت آموزش و تربیت دارد.  

خانواده‌ها نقش نیابتی معلم را با جدیت دنبال کنند  

وی در خصوص اهمیت خانواده‌ها در تعلیم و تربیت نیز گفت: خانواده ها در ایام این بیماری بدانند که فرزندان بیش از هر زمانی به آنها نیاز دارند و تلاش کنند نیابت معلمان و مدیران را برای اهداف آموزشی به درستی تحقق بخشند و بخشی از رسالت آموزشی را برعهده بگیرند.  

امام جمعه قزوین اظهار کرد: تعلیم و آموزش نیازمند انگیزه است و برای ایجاد این انگیزه باید شیرینی و حلاوت علم را بچشیم و صرفاً بر اساس تکلیف عمل نکرده و با عشق در عرصه آموزش گام برداریم.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: علم حیات دارد و اگر به علم احترام بگذاریم، آغوشش را باز می‌کند و اگر با نیت پاک در محضر علم حاضر شویم، با همه وجود در جان ما نفوذ می‌کند.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha