پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
داوری

حوزه/ نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس با بیان ظرفیت های نظام آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش مهم ترین رکن آموزشی کشور است و پایه گذار آیندگان ما است و آموزش و بالندگی آنان در آینده کشور نقش پررنگی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بندرعباس، صبح امروز طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان و جمعی از مسئولان استانی سال تحصیلی جدید مدارس آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، در این مراسم با بیان ظرفیت های نظام آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش مهم ترین رکن آموزشی کشور است و پایه گذار آیندگان ما است و آموزش و بالندگی آنان در آینده کشور نقش پررنگی دارد.

وی خانواده را از مهم ترین ضلع های آموزشی عنوان کرد و بیان داشت: خانواده محیط آموزشی و محیط زندگی سه ضلع اساسی و اصلی تعلیم و تربیت را تشکیل می دهند و هر کدام از آنها نقش های متفاوتی را بر عهده دارند و در شرایط ویژه ای که در آن قرار داریم تمام این ضلع ها باید همکاری مستقیم و مستمری را داشته باشند.

 امام جمعه بندرعباس با بیان زندگی با وجود ویرویس کرونا، ادامه داد: ما امروزه باید بتوانیم با شرایط پیش آمده کرونا زندگی کنیم، جامعه ما با دوگانگی هایی مانند معیشت و جان مردم و همچنین نیازهای معنوی جامعه و حفظ جان آنان روبه‌رو بوده است و باید بتوانیم از این پیج تاریخی گذر کنیم.

وی افزود: امروز با دوگانگی آموزش و سلامت جان فرزندانمان روبه‌رو هستیم و باید بتوانیم با رعایت موارد بهداشتی به مسائل آموزشی جامعه نیز بپردازیم و این دوگانگی را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم و خانواده ها امروز نقش مؤثری در تعلیم تربیت فرزندان به عهده دارند و باید در امر آموزش یار و یاور آموزش و پرورش باشند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه و نظام آموزشی کشور است و نه تنها نظام آموزشی بلکه نظام زندگی فرزندان ما را نیز بر عهده دارد.

وی ادامه داد: امروز یکی از مهم‌ترین چالش های ما آموزش مهارت‌های زندگی است، ما باید بتوانیم مهارت‌های زندگی را به فرزندانمان آموزش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر از معلمین به عنوان افسران حوزه آموزش یاد کردند، ما باید بتوانیم در حوزه فضای مجازی با توجه به اهمیت آن و گستردگی فعالیت در این فضا استفاده کنیم و مهارت های زندگی را از راه‌های مختلف به فرزندانمان انتقال دهیم.

وی از مجاهدت‌ها و رشادت‌های معلمین در این شرایط بحرانی تشکر و بر آموزش ویژه مقابله با کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی برای پایه های پایین‌تر تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha