شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حوزه

حوزه/ با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان، در مدرسه علمیه بشاگرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و اعضای شورای حوزه علمیه هرمزگان آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه های علمیه هرمزگان در مدرسه علمیه بشاگرد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان در این جلسه ضمن ارج نهادن به مقام شامخ جهادگر بزرگ بشاگرد مرحوم والی، گفت: کار مرحوم والی برای حوزه علمیه بشاگرد نسبت به سایر فعالیت ها در شهرستان بشاگرد قابل قیاس نیست.

وی افزود: جز عشق به ساحت مقدس اهل بیت(ع) هیچ انسانی را در این منطقه نمی تواند برای خدمت به مردم زمین گیر کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه طلاب و حوزه های علمیه در نوک پیکان حملات دشمنان قرار گرفته اند، گفت: امروز یک مسئولیت بزرگ در جامعه بر عهده طلاب است و آن انقلاب اسلامی ایران است که یک امانت است بر دوش حوزه.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان داشت: نظام اسلامی مولود حوزه علمیه است و برای تکمیل این مولود همه باید کمک کنند.

وی مقصد انقلاب را در بیانیه گام دوم، تحویل دادن پرچم انقلاب به دست امام زمان(عج) عنوان کرد و افزود: در گام اول انقلاب ساختار و سازندگی و دفاع نظامی از انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب باید شتاب بیشتری داشته باشیم، طلبه گام دومی باید اهل بصیرت، تقوا و دشمن شناسی باشد.

وی اظهار داشت: بدون تهذیب نفس و سلاح ایمان و کسب مهارت نمی توانیم مرزبان عقاید مردم باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: مدیران و اساتید در مدارس علمیه خودشان را باید آماده پرورش نسل جوان و پویا کنند، زیرا جوان، گذشته را تجربه نکرده و دشمن در آن رخنه می کند.

وی در پایان میوه شیرین حوزه علمیه بشاگرد را شیرین عنوان کرد و افزود: شاخه و برگ های حوزه بشاگرد امروز به استان رسیده و بزودی در کشور شاهد میوه آن خواهیم بود.

حجت الاسلام محمدجواد رکنی، تولیت مدرسه علمیه بندر لنگه و قائم مقام شورای حوزه علمیه هرمزگان در این جلسه گفت: اولین نکته ای که برای طلاب لازم است بحث تهذیب و آموزش است و طلبه ای که با تهذیب نباشد علمش ذائل است.

وی ضمن توصیه به طلاب، شریف‌ترین علم را علم توحید بیان کرد و افزود: مقدمه توحید تهذیب نفس است که امام خمینی(ره) آن را به ما در نجف امر می کرد.

امام جمعه سابق بندرلنگه با توجه به استفاده همگان از فضای مجازی در این ایام، گفت: طلبه همان شئونی را که در فضای حقیقی رعایت می کند، در شرایط مجازی نیز باید رعایت کند، خصوصا در بعد شیوه بیان مطالب که در آن دروغ، غیبت و تهمت و... نباشد و آداب سخن را نیز رعایت کند.

در ابتدای این مراسم، حجج اسلام حقیقی و مهدوی مدیر حوزه علمیه هرمزگان و مدیر مدرسه علمیه بشاگرد ضمن عرض خوش آمدگویی به ارائه گزارش کوتاه از فعالیت های سال گذشته پرداختند.

در ادامه این جلسه طی حکمی از سوی حجت الاسلام جهانگیری مدیر حوزه علمیه خواهران استان از زحمات ده ساله خانم فاطمه سادات بهادر مدیر مدرسه علمیه زینب کبری(س) خمینی شهر بشاگرد تجلیل و خانم فاطمه کریمی به عنوان مدیر جدید این مدرسه معارفه شد.

در این جلسه از مدیران حوزه های علمیه مولود کعبه جاسک و مهدیه پارسیان به عنوان مدیران برتر سال تجلیل شد.

همچنین از اساتید و طلاب برتر هر حوزه و برگزیدگان المپیاد علمی استان در این جلسه تقدیر به عمل آمد.

پس از این جلسه اعضای شواری حوزه هرمزگان با شورای تامین شهرستان بشاگرد، مشاوران استاندار در امور روحانیون و نماز و مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه هرمزگان، جهت حل مشکلات طلاب جلساتی جداگانه برگزار کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شریفی IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    سلام یک فر‌د خیر قصد دارد کتابخانه با ارزش خود را به حوزه علمیه بشاگرد اهدا کند لطفا با شماره(شماره تماس محفوظ است ) تماس بگیرید ممنون