یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حقیقی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی گفت: ظرفیت بی نظیر هلال احمر می تواند به کمک مسئولان مدارس علمیه هرمزگان بشتابد و بخشی از مشکلات را رفع در امر خدمات رسانی به مردم نقش ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان، امروز در نشست مدیران مدارس علمیه هرمزگان با نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در مدرسه النبی (ص) با ارائه گزارشی از وضعیت مدارس علمیه هرمزگان، اظهار داشت: در هرمزگان ۱۳ مدرسه علمیه که دروس عمومی در آن تدریس می شود و سه مرکز تخصصی مشاوره اسلامی، مدیریت اسلامی و کلام با گرایش مذاهب اسلامی و نقد با وهابیت و تلفیقی و تفسیر و رشته کودک و نوجوان در سطح استان و شهر بندرعباس مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: نزدیک به هزار طلبه در سطح استان در شهرستان های مختلف از شرق جاسک تا بشاگرد و میناب و سندرک و از غرب بندرلنگه و پارسیان و از شمال حاجی آباد مشغول به تحصیل هستند.

به گفته وی، حوزه علمیه هرمزگان پویا، با نشاط و جوان که بعد از انقلاب شکل گرفته و اولین مدرسه در این استان در بندرعباس از زمان شهید حجت الاسلام حقانی شروع به کار می کند و بعد با آیت الله احمدی نماینده رهبری با حدود ۶۰ طلبه شکل می گیرد که در دوران دفاع مقدس ۳۱ نفر از طلاب این مدرسه در جبهه ها به مقام شهادت نائل می شوند که از افتخارات هرمزگان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حقیقی ابراز داشت: امروز طلاب جوان نیز شهدا را الگوی خود قرار دادند و بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب در تمام صحنه که نیاز به حضور طلاب باشد به شکل جامع و کامل فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه طلاب در صحنه های مختلف بصورت جهادی فعالیت دارند، تاکید کرد: مشکلات عدیده ای که در دوران کرونا ایجاد شد به کمک شبکه سلامت و درمان آمدند و ۴۵ روز طلبه ها در بیمارستان شهید محمدی در مرکز رسیدگی به مردم بودند و در بلاهای طبیعی مانند سیل و زلزله از اولین نفرات برای خدمت رسانی بودند حتی در مناطق سنی نشین که به گفته خود آنها قبل از آمدن علمای سنی این طلاب بودند که به داد ما رسیدند و اینها همه باعث باورمندی بیشتر به قشر روحانیت و نظام می شود.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان اضافه کرد: دومین مدرسه در هرمزگان صاحب الزمان(عج) بشاگرد است که حدود که ۴۰سال از آن می‌گذرد و این حوزه جوان دو نفر از داوطلبین مجلس خبرگان را برای استان تربیت کرده است اما هنوز نیاز است که زیر ساخت بیشتری برای این مدارس علمیه فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در مدارس علمیه شکل گرفته است و طلاب پای کار آمدند و نیاز به متناسب با بوم استانی تهیه و آنان را عملیاتی برنامه ریزی شود و تجهیزات و ظرفیت بسیار عظیمی که دارد و نیاز دارند که در مکان ها مناطق محروم هستند.

وی گفت: ظرفیت بی نظیر هلال احمر می تواند به کمک مسئولان مدارس علمیه هرمزگان بشتابد و بخشی از مشکلات را رفع در امر خدمات رسانی به مردم نقش ایفا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha