پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حقیقی

حوزه / مدیر حوزه علمیه هرمزگان از انجام برنامه ریزی لازم برای تاسیس مدارس علمیه در جزایر کیش و ابوموسی در راستای تأمین نیاز استان به نیروهای متخصص و کارآمد در قالب طرح آمایش حوزه علمیه پاسخ داده شود.

به گزارش خبرنگار حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام نادر حقیقی، پیش از ظهر امروز در نشست مشترک شورای نهادهای حوزوی استان هرمزگان با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل مدیریت حوزه علمیه استان، ضمن ارائه گزارش مختصری از برنامه های حوزه های علمیه استان گفت: استان هرمزگان دارای ۱۳ حوزه علمیه برادران و ۱۳ حوزه علمیه خواهران است که نزدیک به ۲۵۰۰ طلبه در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به فعالیت مدارس  علمیه در بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر، بشاگرد، جاسک، میناب، سیریک، رودان، بندرلنگه، پارسیان و کیش، بیان کرد: با برنامه ریزی لازم جهت تاسیس مدارس علمیه در جزایر کیش و ابوموسی، امید است در آینده نزدیک نیاز استان هرمزگان به تربیت نیروهای متخصص و کارآمد در رشته های علوم انسانی اسلامی و در راستای طرح آمایش حوزه علمیه پاسخ داده شود.

حجت الاسلام حقیقی به رسالت مدارس علمیه استان و فعالیت در بخش های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی اشاره کرده و اظهار کرد: نزدیک به ۳۰۰ مبلغ فعال در کل استان در شهرها و روستاها زیر نظر حوزه های علمیه و سایر نهادهای تبلیغی فعالیت دارند.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان افزود: حوزه علمیه کانون انسان سازی است و رسالت حوزه در این زمینه رشد و تعالی نیروی انسانی بوده که از این نظر با ایجاد ظرفیت های مختلف، حمایت همه مجموعه ها و مساعدت همه نهادها برای تربیت نیروی شایسته و بایسته نیاز است.

حجت الاسلام حقیقی افزود: ظرفیت های بسیاری برای نیروهای بومی و همچنین طلاب استان با روی کار آمدن حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده نماینده محترم ولی فقیه در استان فراهم شد که به قطع می توان گفت نزدیک به ۹۰ درصد از ائمه جماعات و اساتید و کارکنان حوزه های علمیه در سراسر استان بومی و البته متخصص هستند.

وی با تاکید بر برنامه ریزی لازم برای رسیدن به اهداف طرح آمایش حوزه علمیه در  افق ۱۴۱۴ تصریح کرد: طبق این طرح برای استان هرمزگان در افق ۱۴۱۴ تربیت تقریبا ۶۰۰۰ طلبه متخصص شاغل در حوزه های علمیه،  نهادها و دستگاه های اجرایی و قضایی و ... در کارویژه های مختلفی نظیر مشاور، مبلغ، قاضی، نیروی اجرائی، استاد حوزه و دانشگاه و موارد دیگر در نظر گرفته شده که تحقق این امر به ایجاد بسترها، ظرفیت ها و همراهی سایر مسولان استان نیاز است.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان در زمینه تربیت نیروی های متخصص در راستای طرح آمایش، افزود: دوره های مقدماتی مشاوره با حضور ۷۰ نفر از طلاب خواهر و برادر، رشته های تخصصی شیعه شناسی، کلام سطح ۲ و ۳ در حال برگزاری است و امید است در سال های آتی در زمینه رشته های مورد نیاز استان با توجه به درختواره رشته های حوزه علمیه نظیر رشته  تفسیر، رشته های تبلیغ و ... بتوانیم برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم البته این امر نیاز به حمایت و همگرایی جدی مسئولین حوزوی و غیر حوزوی استان دارد.

وی در پایان گفت: انتظار می رود مجمع نمایندگان استان در مجلس برای نشست های مستمر آتی به منظور رسیدگی به انتظارات طلاب و استفاده از ظرفیت های آنان برای رسیدن به هدف که همان خدمت به مردم، نظام و جمهوری اسلامی است، موافقت کرده و استان بتواند به جایگاه خود در زمینه های مختلف برسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha