پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سسس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه هرمزگان راه‌اندازی رشته های تخصصی مانند رشته شیعه شناسی در استان را یک کار استراتژیک عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، حجت الاسلام حقیقی، مدیر حوزه علمیه هرمزگان در آئین افتتاحیه رشته تخصصی شیعه شناسی با بیان اهمیت راه اندازی رشته های تخصصی در استان هرمزگان، گفت: رشته شیعه شناسی از جمله رشته های با اهمیت و حتی استراتژیک با توجه به شرایط استان هرمزگان است.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان افزود: ما بعد از سالها شاهد راه اندازی رشته های تخصصی در سطح استان هرمزگان مانند شیعه شناسی در مدرسه النبی(ص) بندرعباس و همچنین رشته کلام در مدرسه ولی عصر(عج) شهرستان رودان بودیم که قدم های مؤثری در جهت تخصصی کردن رشته ها و همچنین تأمین کادر مورد نیاز حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای طرح آمایش حوزه های علمیه کشور، طرح آمایش حوزه علمیه استان هرمزگان نیز تدوین شده است که قطعاً جوابگوی نیازهای آینده استان هرمزگان و کشور خواهد بود و در افق ۱۴۱۴ که برای استان دیده شده، طلاب در کارویژه‌های مختلف بکارگیری می شوند.

حجت‌الاسلام حقیقی در پایان تاسیس رشته های دیگر از جمله رشته تفسیر را برای استان هرمزگان بسیار با اهمیت و ارزشمند بیان کرد و از تمام مجموعه ها خواستار یاری رساندن در جهت تاسیس رشته های مختلف شد.

حجت‌الاسلام غفاری فرد،  استاد شیعه شناسی حوزه علمیه قم از دیگر سخنرانان آئین افتتاحیه رشته تخصصی شیعه شناسی بود و با بیان اینکه اقدامات اثربخش انقلاب برای حوزه کم نبوده است، اظهار داشت: یکی از بهترین اتفاقات برگشت رشته های تخصصی و علمی روز برای طلاب بوده است.

استاد حوزه علمیه افزود: درس هایی مانند خارج فقه و اصول، شرح نهج‌البلاغه، تفسیر و... به راحتی سرفصل‌بندی نشده است و آن زمان علم محسوب نمی شدند بلکه دروس جمعی بوده اند، بسیاری از بزرگان مانند خود حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری تلاش های بسیاری را به جهت تخصصی کردن دروس کردند.

حجت‌الاسلام غفاری فرد تصریح کرد: حوزه علمیه پس از سالها، یک دهه است به سمت تأسیس مرکزهایی مانند مرکز کلام، مرکز تفسیر و... رفته و الان حوزه در گام دوم خود به سمت تأسیس مؤسسه رفته است که تشکیل چند مرکز در استان هرمزگان بسیار موثر خواهد بود.

وی درپایان خاطرنشان کرد: تأسیس موسسه و این گونه مراکز بسیار موثر است و نیازمند کار بلندمدت و صبر است، ما اکنون در حال جنگ تن به تن عقیدتی هستیم، شما مدیران و طلاب بهتر از هر کسی بوم منطقه خود را می شناسید، حال که رشته تخصصی با توجه به خواسته شما آمده نسب به یادگیری اهتمام ویژه‌ای داشته باشید.

این مراسم عصر چهارشنبه با حضور جمعی از مسؤلین استانی و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha