پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
افتتاحیه مدارس علمیه خواهران قزوین

حوزه/ مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران قزوین با حضور کادر استانی، مدیران و معاونان مدارس در حیاط مدرسه علمیه فاطمیه و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، صبح  امروز مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران قزوین با همکاری مدرسه فاطمیه قزوین با حضور کادر استانی، مدیران و معاونان مدارس در حیاط مدرسه علمیه فاطمیه(س) و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.  

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین رضا کاظم لو ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بیان کرد: برای هر نعمتی که انسان کلمه حمد را به زبان آورد در مقابل آن نعمت مواخذه نمی شود، از این رو باید از خداوند درخواست کنیم که توفیق سپاسگزاری از نعمت ها به خصوص نعمت نظام اسلامی را به همه ما عنایت کند چرا که انسان های پاکی در هشت سال دفاع مقدس تا دفاع از حرم عقیله بنی هاشم از خون خود گذشتند تا این نعمت در اختیار دیگران قرار گیرد.  

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین با بیان تفسیر حدیث «دِراسَةُ العِلمِ لِقاحُ المَعرِفَةِ» از امام حسین(ع)، عنوان کرد: اساس کار حوزه تعلیم و تربیت است و باید تمام اهداف و برنامه ها در راستای این اصل و اساس اولیه طراحی شود.  

حجت الاسلام والمسلمین کاظم لو اظهار کرد: نقش حضرت زینب(س) اعجازآور است، گاهی یک کلمه از ایشان تأثیر عمیقی در تاریخ گذاشته است. لذا یکی از مواردی که می‌شود در حوزه پیگیری کرد نوشتن چندین مقاله از فرمایشات حضرت زینب(س) از عاشورا تا اربعین است. 

وی ادامه داد: بر خود لازم می دانم  از مسئولان پذیرش مدارس که به حمد الهی با تمام هجمه هایی که صورت گرفت اما در مجموع استان درخشش خوبی داشته اند و رتبه دوم در امر پذیرش را کسب کرده اند تشکر کنم.  

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین همچنین از فضای ایجاد شده در مدارس جهت برگزاری مراسمات محرم و تلاش های مسئولان مدارس علمیه قدردانی کرد.

در ادامه نماینده هر یک از مدارس در خصوص عملکرد معاونت آموزش مدارس و برگزاری غیرحضوری کلاس ها، فعالیت های پژوهشی در سامانه سیما و حلقه های تربیتی در فضای مجازی صحبت کردند و معاونین استانی پیرامون این مسائل توضیحاتی ارائه کردند.  

در انتهای جلسه حجت الاسلام والمسلمین کاظم لو از تلاش ها و زحمات مدیران مدارس در امر پذیرش با اعطای لوح سپاس تقدیر کرد.  

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha