جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

 حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین در بازدید از دفتر خبرگزاری حوزه قزوین به دست اندرکاران خبرگزاری حوزه خداقوت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو  در بازدید از دفتر خبرگزاری حوزه قزوین ضمن گفت:  شهدای ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس جانانه در مقابل دشمنان این مرز و بوم مقاومت و ایستادگی کردند و آرامش و امنیت امروز ایران اسلامی شده اند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین افزود: فداکاری ها و رشادت ها رزمنگان در دوران ۸ سال دفاع مقدس باید برای نسل امروز و نسل آینده بازگو شود و شهدا باید الگویی برای جوانان باشد

حجت الاسلام کاظم لو با اشاره به ایثار و فداکاری  رزمندگان در جبهه ها، عنوان کرد: بنده  از سال ۶۴ تا ۱۳۶۷ در جبهه ها غرب و جوب غرب حضورداشتم  و از نزدیک دیدم رزمندگان عزیز در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند.  

وی ادامه داد:  دشمن در جنگ تحمیلی هشت ساله نتوانست به اهداف خود برسد و تمامیت ارضی ایران را زیر سؤال ببرد و نتوانست راهی را برای تجاوزات آینده خود در این سرزمین بگشاید.

 مدیر حوزه علمیه خواهران  استان قزوین بیان کرد: اگرچه در این حماسه بهترین فرزندان این مرز و بوم تقدیم انقلاب شدند و جان خود را در پیشگاه خداوند در طبق اخلاص گذاشتند و خسارت های مادی و معنوی به مردم وارد شد اما کشوری جدید با قدرت جدید و روحیه و باوری نو متولد شد.

 حجت الاسلام کاظم لو به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: در بیشتر موارد رزمندگان اگر نیازمند همفکری بودند با روحانیت مشورت می کردند وروحانیونی زیادی در جبهه حضور داشتند مانند شهید باقر علمی که حتی در جبهه نیز دروس حوزوی تدریس می کرد و در عملیات نیز نقش مهمی داشتند

وی ادامه داد: روحانیت در جبهه ها هم دوش رزمندگان در اکثر عملیات های مهم حضور فعالی داشتند، مانند شهید باقر علمی که در جبهه دروس حوزوی تدریس می کرد و در عملیات نیز نقش مهمی داشت و برخی از طلاب دیگر در زمینه تبلیغی و بیان مسائل شرعی و دینی برای رزمندگان دریغ نمی کردند.

 مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین اظهار کرد: روحانیونی که به جبهه ها اعزام می شدند هم‌ کار شان تبلیغی بود و هم رزمی و  بیشتر روحانیون در عملیات مهم حضور موثری داشتند.

حجت الاسلام کاظم لو با گلایه از ساخت برخی فیلم هایی ضعیف با موضوع دفاع مقدس، گفت: متأسفانه در برخی فیلم هایی که هنرمندان ما به این امر اختصاص می دهآمده بود و کشورهای مختلفی نیز از آنهاحمایت می کردند و جا دارد از هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون درخواست کنم که واقعیت های جنگ تحمیلی را برای مردم به خصوص جوانان نشان دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین ضمن خداقوت به دست اندرکاران خبرگزاری حوزه، گفت: انصافاً در خصوص اطلاع رسانی و انتشار اخبار فعالیت ها و برنامه های حوزه علمیه برادران و خواهران این رسانه رسالت خود را به خوبی انجام داده که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha