جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کاظم لو

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین نسبت به شکسته شدن درب حرم حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار تأسف کرد.

حجت الاسلام رضا کاظم لو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، گفت: گرچه بسته شدن درب های حرم ملکوتی ائمه اطهار(ع) و امامزادگان(ع) و مساجد برای ما بسیار سنگین و دردناک است، ولی زمانی که متخصصان جامعه تشخیص داده اند که تجمع در یک مکان برای سلامت عمومی مردم مضر است و طبق قاعده «کل ما حکم به العقل حکم به الشرع» دین حکمی مغایر با عقل سلیم نمی دهد و هر چه را عقل سالم حکم کند دین مقدس اسلام نیز به آن حکم می کند، نباید مخالفت کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین افزود: بزرگان دین که خود بالاترین شناخت را نسبت به اسلام دارند، در این مورد هیچ مخالفتی نشان ندادند، از این رو لازم است از دستور تعطیلی موقت اماکن مقدسه تبعیت کنیم.

حجت الاسلام کاظم لو با اشاره به اینکه نباید برخی با هنجارشکنی فرصت به دست دشمنان قسم خورده اسلام دهند، تصریح کرد: شکستن درب حرم حضرت فاطمه معصومه(س) از سوی برخی افراد معلوم الحال جای تأسف دارد.

وی با بیان این که توسل به ساحت مقدس ائمه معصومین و امامزادگان(ع) منحصر به حضور در حرم ها نیست، اظهار داشت: نزدیکترین زیارت، زیارت از راه دل است، ان شاءالله هرچه زودتر این بیماری ریشه کن شود و همچون سابق توفیق حضور در این حرم های نورانی را کسب کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha