پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کاظم لو

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: وعاظ، مبلغان و روحانیون در مجالس و محافل  ولادت و وفات ائمه معصومین(ع)، بهتر است ابعاد سیاسی و مبارزاتی آن بزرگواران را در منبرها برای نسل جوان تبیین کنند.

حجت الاسلام رضا کاظم لو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام هادی(ع) گفت: امام هادی(ع) از آغاز امامت در مدینه حضور داشتند و در مدت اقامت در این شهر نقش بسیار مهمی در رهبری شیعیان ایفا کردند، به طوری که حکومت عباسی از موقعیت ممتاز امام هادی(ع) احساس خطر کرده و حضور ایشان در مدینه را به صلاح ندانستند.

وی افزود: به دلیل شرایط سخت در زمان امام هادی(ع) ارتباط مستقیم امام با شیعیان ممکن نبود و با توجه به پراکندگی شیعیان در مناطق مختلف و وجود شبهات و انحرافات، امام نیروهای مستعد را  شناسایی کرده و آنان را جهت پیشبرد اهداف اسلامی تربیت می کردند و عمده ارتباط امام با شیعیان از طریق شبکه وکلای ایشان بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین ادامه داد: یکی از اهداف این شبکه آگاه سازی سیاسی مردم از اندیشه حضرت امام هادی(ع) و آشکار کردن چهره حاکمان ظالم و فاسد برای مردم بوده، این شبکه، به تدریج با تجربیاتی که به دست آورده بود نقش مهمی در سازماندهی شیعیان آن زمان را داشت.

حجت الاسلام کاظم لو خاطرنشان کرد: امام هادی(ع) برنامه ای برای مبارزه مسلحانه با حکومت جور نداشت اما به دلیل نفوذ کلام امام بین مردم حکام عباسی به شدت از او می ترسیدند.

وی ادامه داد: وعاظ، مبلغان و روحانیون در مجالس و محافل ولادت و وفات ائمه معصومین(ع)، بهتر است ابعاد سیاسی و مبارزاتی آن بزرگواران را در منبرها برای نسل جوان تبیین کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: زیارت جامعه کبیره از آثار ماندگار حضرت امام هادی(ع) است که در مقایسه با سایر زیارت ها از فصاحت لفظ و بلاغت معنی و شأن و منزلت والایی برخوردار است.

وی  با اشاره به اهمیت زیارت جامعه کبیره، اظهار کرد: در این شرایط حساس بیماری، مردم علاوه بر رعایت اصول بهداشتی به زیارت جامعه کبیره توجه ویژه ای داشته و بیشتر این دعای ارزشمند را بخوانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha