سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خوزستان گفت: امام هادی(ع) الگویی توأمان با استقامت و نشاط و آرامشی است که اکنون به‌ویژه در این ایام که حملات ویروس گزنده دستگاه جنگ روانی آمریکا و ویروس نگران‌کننده‌ای بنام کرونا، امنیت‌ روحی و روانی جامعه را هدف قرار داده‌اند بیش از پیش به آن نیازمندیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، استاد حوزه علمیه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به شهادت امام هادی(ع)، اظهار داشت: بی‌تردید مروری ولو اجمالی بر بخش اعظمی از ۴۱ سال زندگی درخشان و سراسر مبارزه امام هادی(ع) وظیفه هر مسلمان کنشگر و با ایمانی است که به دنبال دست یافتن به الگویی واضح از استقامت، صبر و روحیه آهنین در مقابل جنگ مستمر روانی، حصر همه‌جانبه دشمن و حوادث سخت و پی‌درپی روزگار است.

وی گذری کوتاه بر زندگانی حضرت هادی(ع) زد و بیان کرد: شهادت پدر در هشت‌سالگی، تحمل تبعیدی جانکاه از مدینه به سامرا، زندان و انواع جسارت‌ها از سوی ۶ خلیفه سفاک عباسی در مدت ۳۳ سال امامت ایشان، حضرت را منفعل و تسلیم ننمود.

این استاد حوزه گفت: امام هادی(ع) الگویی توأمان با استقامت و نشاط و آرامشی است که اکنون به‌ویژه در این ایام که حملات ویروس گزنده دستگاه جنگ روانی آمریکا و ویروس نگران‌کننده‌ای بنام کرونا، امنیت‌ روحی و روانی جامعه را هدف قرار داده‌اند بیش از پیش به آن نیازمندیم.

وی تصریح کرد: اساساً ائمه اطهار(ع) گزاره‌های تاریخی نیستند؛ بلکه الگوهای فراتاریخی هستند که مراجعه و اقتدا به سیره عملی آن بزرگواران همواره نجات‌بخش ما بوده و خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی در پایان تأکید کرد: رسانه‌های فعال دشمن و فضای مجازی مشوش درصدد تضعیف هدفمند مرجعیت این الگوهای الهی و کارآمد و تزریق روح ناامیدی در همه عرصه‌ها به فضای فکری و روحی آحاد جامعه می‌باشند؛ از این‌ رو نباید با غفلت از ترویج و توصیه سیره عملی امام هادی(ع)، میدان ‌مبارزه را به دشمن واگذار کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha