پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عابدیدنی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: توجه به مفاهیم قرآنی امری ضروری و محوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار آقای مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: خدای متعال منشأ برکات است و این برکات را در قرآن جاری کرده است و به همین خاطر قرآن را کتاب و ذکر مبارک معرفی کرده است.

وی بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به مفاهیم قرآنی تأکید کرد و افزود: ایجاد فضایی برای توجه و فهم هر چه بیشتر مفاهیم قرآنی رسالت همه بخش‌های جامعه است و اگر قاریان به مفاهیم قرآنی توجه عمیق‌تری داشته باشند، اثر صدا و لحن بر مخاطبان بیشتر خواهد بود.

امام جمعه قزوین با اشاره به فعالیت‌های قرآنی حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: فعالیت‌های قرآنی حوزه علمیه استان قزوین در حال حاضر احیا شده است و حوزه علمیه و اوقاف استان می‌توانند همکاری مؤثری در فضاهای قرآنی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین نقش مساجد و روحانیت را در ارتقای کمی و کیفی جلسات قرآنی بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از مساجد برای ارتقای کمی و کیفی جلسات قرآنی بسیار مؤثر است اما تاکنون آن گونه که شایسته بوده این امر تحقق نیافته و ائمه جماعت و ارکان مساجد نقش مهمی در تحقق این هدف دارند.

وی افزود: ائمه جماعت می‌توانند با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده، جامعه را بیش از پیش به فضاهای قرآنی سوق دهند و در جامعه شور و نشاط قرآنی بیشتری ایجاد کنند.

اوقاف ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت‌های قرآنی دارد

مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این دیدار بیان کرد: اوقاف ظرفیت خیلی خوبی برای کار قرآنی دارد، از جمله مسابقات قرآنی که سابقه ۴۰ ساله دارد و در جهان اسلام شناخته شده و جمهوری اسلامی پس از کشور مالزی به لحاظ سابقه در جایگاه دوم قرار دارد.

وی تصریح کرد: در کنار برگزاری مسابقات قرآنی نیاز داریم در بحث آموزش نخبه‌های قرآنی نیز برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنیم تا هر سال شاهد ارتقای کمی و کیفی مسابقات باشیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به اهمیت فهم قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: از لحاظ تخصصی و اعتقادی، زمانی می‌توانیم موفق عمل کنیم که فهم قرآنی ایجاد کنیم و برای همین منظور مفاهیم را در صحن مسابقات آورده‌ایم و تاکنون بازخورد بسیار خوبی دریافت کرده‌ایم.

قره‌شیخلو با اشاره به اهمیت وقف قرآنی خاطرنشان کرد: در بحث موقوفات قرآنی نیز لازم است ابتدا فرهنگ آن بیش از پیش رواج پیدا کند و اگر بتوانیم اهمیت این موضوع را در جامعه تبیین کنیم، مردم و خیران پای کار این معنا خواهند بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha