شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام  سید ضیاء الدین هاشمی

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: طلاب که مفتخر به سربازی حضرت ولی عصر(عج) هستند، بدانند که رمز موفقیت آنان در این است که خود را به سلاح ایمان و تقوا مجهز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام سید ضیاءالدین هاشمی صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) آوج، گفت: هر طلبه  قبل از ورود به دوران طلبگی باید بصیرت لازم را برای این حرکت مقدس کسب کند و بعد از  ورود به حوزه بداند مسیر که انتخاب کرده بسیار ارزشمند است، لذا باید تلاش کند که این مسیر را با جدیت و با بهره گیری از علم و دانش به بهترین نحو ممکن به سرانجام برساند.  

امام جمعه آوج افزود: طلاب باید تلاش های خود را معطوف به نیازهای اجتماعی، دین شناسی و تقوا کنند و تمام همت خود را برای دستیابی به این مهم به کار گیرند و سعی کنند فراگیری دروس حوزوی را با عمل همراه کنند زیرا اگر علم با عمل همراه نباشد، مفید واقع نخواهد شد

وی ادامه داد: طلاب علوم دینی که مفتخر به سربازی حضرت ولی عصر(عج) هستند، بدانند که رمز موفقیت آنان در این است که خود را به سلاح ایمان و تقوا مجهز کنند.

حجت الاسلام هاشمی عنوان کرد: مهم ترین دغدغه مقام معظم رهبری، دین اسلام و هدایت مسلمانان است، از این رو روحانیون و مبلغان وظیفه دارند به شبهاتی که استعمارگران در ذهن مردم و جوانان به وجود می آورند پاسخگو باشند.

وی اظهار کرد: طلاب باید لباس اخلاق را همراه با لباس طلبگی بر تن کنند و بیش از همیشه به فکر خودسازی باشند و خود را برای پاسخ‌گویی شبهات و هدایت مردم آماده و چراغ دین را در جامعه روشن کنند.  

در ادامه حجت الاسلام اکبر شعبانلی مدیر مدرسه امیرالمومنین اوج  ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، بیان کرد: طلاب باید با خود بیندیشند که به چه خاطر پا به عرصه طلبگی گذاشته اند و چه رسالتی دارند و باید بدانند که تحصیل علم و تبلیغ دین مبین اسلام نخستین رسالت یک طلبه است. 

وی خاطرنشان کرد: تعامل هر طلبه با هم حجره ای خود و داشتن اخلاق شایسته و اسلامی باعث می شود که در آینده الگوی شایسته ای برای مردم باشد

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha