پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اساتید تاکستان

حوزه/ حجت الاسلام علی بخشی گفت: قیام امام حسین(ع) و واقعه کربلا درس های زیادی به جهانیان داده که امروز الهام بخش انسان های آزاده و جوانمرد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام حمید علی بخشی، صبح امروز در جمع اساتید مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) تاکستان ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان، گفت: مکتب امام حسین(ع) به وسعت تاریخ است و برای همه جهانیان درس های زیادی دارد که در هیچ دانشگاه و مدرسه‌ای تدریس نشده است.

وی افزود: امام حسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان با عمل به فرامین الهی، به انسان های مؤمن، آزاده، جوان مرد و فداکار آموختند هنگامی که اساس مکتب با خطر مواجه می شود، باید در راه حفظ و پاسداری آن از هیچ گونه جانفشانی، فداکاری، ایثار و مقاومت دریغ نکرد.

مدیر مدرسه علمیه تاکستان تصریح کرد: بدون شک درس های نهضت حسینی آن قدر شور انگیز، متنوع و فروان است، که هنوز با گذشت چندین قرن هر روز و هر دم بر جلوه و شور آن افزوده می شود.

وی ادامه داد: قیام امام حسین(ع) و واقعه کربلا درس های زیادی به جهانیان داده که امروز الهام بخش انسان های آزاده و جوانمرد شده است.

حجت الاسلام علی بخشی عنوان کرد: استاد این نهضت امام حسین(ع) است و درس های این مکتب، ایمان، ایثار، عزت، آزادگی، عشق به خدا، شجاعت، عمل به تکلیف است.

وی ادامه داد: نهضت عاشورا الگویی مستند برای انسانهای آزاده  است، اما جای بسی تأمل و تأسف است که برخی از سردمداران کشورهای اسلامی نه تنها هنوز از مکتب اباعبدالله الحسین(ع) هیچ گونه درسی نیاموخته اند، بلکه خود نیز در بسیاری موارد با دشمنان اسلام و مسلمین هم پیمان شده اند.

حجت الاسلام علی بخشی تصریح کرد: از درس های مهمّ و ماندگار نهضت عاشورا می توان به لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر، بردباری، وفاداری، پایبندی به آموزه های دینی و اسلامی، ظلم ستیزی، حفظ مقدسات اسلامی، حفظ عفاف و پاسداری از حجاب اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha