جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیدرضا موسوی

حوزه/ حجت الاسلام موسوی از راه اندازی کانون قرآنی حوزه علمیه قزوین در آینده ای نزدیک خبر داد.

حجت الاسلام سید رضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) از برگزاری باشکوه مراسم دهه اول ماه محرم توسط عزاداران حسینی تقدیر کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین افزود: حضرت محمد(ص) ۲۳ سال مشغول تبلیغ دین اسلام بودند و بسیاری از مردم با رسول اکرم(ص) با محبت رفتار می کردند تا حدی که حتی موی سر وی را به عنوان تبرک می گرفتند اما مسئله مهم اینجاست که همان مردم بعد از ۵۰ سال سر نوه رسول گرامی اسلام را بر سر نیزه ها بردند.

وی ادامه داد: یکی از علت ها این بود که حکومت و مدیریت آن زمان از آمرین به معروف و ناهیان از منکر نه تنها حمایت نکرد بلکه آن را تضعیف  کردند و تعصب گرایی، حرام خواری، رفاه طلبی و عدم جلوگیری از گناهان در جامعه  را می توان از علت های آن دانست.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: نهضت عاشورا دارای پیام های اخلاقی و معنوی بسیاری است که باید در عزاداری ها بیشتر به آنها پرداخت که از جمله مهمترین آنها امر به معروف و نهی از منکر است که ضرورت دارد برای نسل جوان بیش از گذشته تبیین شود.

وی ادامه داد: امام(ع) با قیام خود، پرده از روی زندگی آلوده و پست مردم آن زمان برداشت و راه نوینی پیش پای آنان گذاشت که در آن سختی هست، اما ذلت نیست.

استاد حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) سرآغاز قیام و انقلاب های متعددی در تاریخ شد و در واقع نخستین قیامی بود که طریق مبارزه جویی را به مردم آزاده آموخت و حادثه کربلا، گشاینده جبهه اعتراض علیه حکومت امویان و بعد از آن عباسیان شد.

وی ادامه داد: نهضت جهانی عاشورا فصل الخطاب تازه‌ای در تاریخ اسلام بود تا ثابت کند که خون بر شمشیر پیروز است و ظلم و فساد گسستنی و نابودشدنی است.

تشکیل کانون طلاب قرآنی حوزه علمیه قزوین

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اهمیت انس طلاب مدارس علمیه با قرآن مجید، بیان کرد: امام قیام کرد تا قرآن در متن زندگی مردم باشد و اگر مردم آن زمان گرفتار جهالت نبودند، جایگاه حق و باطل را تشخیص می دادند.

وی اظهار کرد: طبق تفاهم نامه ای که با مجمع حافظین قرآن کریم استان داشته ایم بنا شد که در طول نیم سال اول تحصیلی دوره های روانخوانی و تجوید برای طلاب مدارس علمیه قزوین برگزار کنیم و ان شاء الله در آینده نزدیک کانون قرآنی حوزه علمیه قزوین راه اندازی می شود.

پاسخگویی ماهانه به ۱۵۰۰ مسئله شرعی در مرکز پاسخگویی حوزه قزوین

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی قزوین در مباحث اعتقادی و شرعی همه روزه به صورت تلفنی آماده خدمت رسانی به مردم عزیز است، اظهار کرد: ماهانه از طریق کارکنان این مرکز به ۱۵۰۰ سؤال در موضوعات مختلف پاسخ داده می شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به فعالیت های مرکز مشاوره حوزه علمیه قزوین، بیان کرد: مرکز مشاوره حوزه علمیه همه روزه بجر ایام تعطیل رسمی، صبح و بعدازظهر فعال است و خدمات مشاوره ای به طلاب و سایر مردم ارائه می کند و ماهانه به ۱۰۰ نفر از این طریق، مشاوره رایگان و یا با اخذ حداقل هزینه داده می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha