جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خواهران طلبه

حوزه/ استاد مدرسه حضرت فاطمه(س) سقز، اساس کار طلاب را تلاش در راه کسب علم و تهذیب نفس دانست و گفت: طلاب باید نسبت به تحصیل علوم الهی و فراگیری اندیشه های نو اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کردستان، خانم جمیله لحاظی از اساتید حوزه در جلسه ای که به مناسبت استقبال از طلاب جدیدالورود در مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) سقز برگزار شد، در خصوص ارزش علم و عالم چنین اظهار داشت: خداوند برای علم این همه ارزش قائل شده است و کتب ما نگاه ارزشی‌اش به علم این است که علم وسیله شناخت حلال و حرام الهی است، علم وسیله ای است که در سایه آن اطاعت خدا محقق می شود و اصلا توحید در عبادت الهی به وسیله علم تحقق پیدا می کند و در یک کلمه خیر دنیا و آخرت در سایه علم تحصیل می شود و شر دنیا و آخرت به واسطه جهل و نادانی تحقق پیدا می کند.

این استاد حوزه اساس کار طلاب را تلاش در راه کسب علم و تهذیب نفس دانست و اظهار داشت: طلاب باید نسبت به تحصیل علوم الهی و فراگیری اندیشه های نو اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به روایات امامان معصوم(ع)، گفت: انبیاء انسان ها را به کسب علم و دانش تشویق می کردند، از این رو طلاب نسبت به فراگیری علوم و کسب دانش از هیچ حرکتی دریغ نکنند.

خانم لحاظی یادآور شد: علما و اندیشمندان با تلاش و پشتکار در راه کسب علم سختی ها و مشقت های فراوانی را متحمل شده و با تحمل مصائب فراوان به مقامات و درجات والایی دست یافتند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه ملکوتی و معنوی هستند، تصریح کرد: حوزه علمیه سبب خودسازی و تهذیب نفس در طلاب خواهد شد، از این رو دانش آموختگان با حضور در این مکان معنوی می توانند خود را مهذب سازند.

استاد حوزه در پایان خطاب به طلاب بیان داشت: باید تلاشمان این باشد که اعمالمان براساس مکتب ائمه اطهار(ع) و امام زمان(عج) باشد تا به درجات عالی دست پیدا کنیم.

قرائت زیارت عاشورا، دعای فرج، پخش کلیپ و مداحی و اهدای بسته های فرهنگی به طلاب جدیدالورود از دیگر برنامه های فرهنگی این مراسم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha