شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران وابسته به روحانیت است و به هر میزانی که حضور روحانیت پررنگ تر شود، جنبه اسلامیت جمهوری اسلامی قدرت و تقویت بیشتری پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی شامگاه یکشنبه در مراسم عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: هر گریه ای که برای اباعبدالله الحسین(ع) صورت بگیرد ثواب معینی ندارد، از این جهت که پیام حسین بن علی(ع) را در همه عصرها و نسل‌ها به ما برساند در همین راستا برگزاری چنین جلساتی لازم است.

وی افزود: استان لرستان و حوزه علمیه خاستگاه علما و فقهای بزرگی بوده، به گونه ای که در بیرون از مرزهای کشور خدمات علمی و فرهنگی ارائه می دهند و حضور فقها و علمای بزرگ پیشینه ارزشمندی برای استان است که امیدواریم به گذشته استان در این حوزه برگردیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران وابسته به روحانیت است و به هر میزانی که حضور روحانیت پررنگ تر شود، جنبه اسلامیت جمهوری اسلامی قدرت و تقویت بیشتری پیدا می کند. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: از شروع انقلاب اسلامی توطئه ها و دسیسه های فراوانی جهت تضعیف نظام جمهوری اسلامی از طرف دشمنان ایجاد شد که این نظام اسلامی را برای رسیدن به هدفش موفق نشود ولی حضور روحانیت آگاه، بصیر، عالم به زمان، طلاب فعال در عرصه تبلیغ و همچنین تثبیت معارف اسلامی و اعتقادات دینی در دل جوانان و فعالیت های مساجد سبب شد دشمنان به اهدافشان نرسند.

وی  گفت: ارتباط روحانیت با مردم از طریق مساجد، منبرها، مقالات و تقلید است که باید این راه های ارتباطی را حفظ کنیم و مساجد را فعال و پویا کنیم که رابطه مردم با روحانیت حفظ شود چرا که روحانیت و مسئولان هویتی غیر از خدمتگزاری به مردم ندارند و حفظ این روحیه تکلیفی بر عهده روحانیت است.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه خدمت به نظام اسلامی توفیق و تکلیفی است که در طول تاریخ متوجه انسان ها می شود، تصریح کرد: در روز آغاز انقلاب اسلامی روحانیونی همچون سید فخرالدین رحیمی که برخاسته از حوزه علمیه کمالیه خرم آباد بودند رشادت های زیادی برای پیروزی انقلاب اسلامی انجام داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تعلیم و تربیت اسلامی را ضامن بقای نظام  دانست و خاطرنشان کرد: اگر روحانیت نتوانند در درون خانواده و جامعه تعلیم و تربیت اسلامی مطابق دستورات دین در عمل اجرا کنند، بقای نظام اسلامی با مشکل روبه رو می شود، بقای نظام اسلامی در وحدت، وفاق و سرلوحه قرار دادن تعلیم و تربیت اسلامی در درون خانواده ها و جامعه است.

وی با بیان اینکه در استان فرصت اختلاف و تفرقه نداریم، اظهار داشت: باید همه انرژی و نیروی ما صرف ارتقاء فرهنگ دینی، توسعه و پیشرفت استان شود چرا که نرخ بالای بیکاری، تورم، رونق کسب و کار و همچنین آسیب های اجتماعی در استان فرصت اختلاف برای ما نمی گذارد بلکه باید با یکدیگر متحد و همفکر باشیم تا بتوانیم به اهداف و قله های رفیع علم، دانش و معنویت برسیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha