جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی، در افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) ارومیه، گفت: استفاده از فضای مجازی برای تدریس دروس، مصداق تبدیل تهدید به فرصت است و با برنامه‌ریزی‌های بیشتر می‌توان از ظرفیت‌های فضای مجازی در تبلیغ هم استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) ارومیه که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، با بیان این‌که از تهدیدها می‌توان فرصت ساخت، اظهار داشت: کرونا خیلی از زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده است، اما می‌توان از این تهدید هم فرصت ساخت و استفاده از فضای مجازی برای تدریس دروس مصداق تبدیل تهدید به فرصت است و با برنامه ریزی‌های بیشتر می‌توان از ظرفیت‌های فضای مجازی در تبلیغ هم استفاده کرد.

وی در ادامه به بیانات اخیر رهبر انقلاب خطاب به وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و  بیان داشت: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خودشان مطالبی را به وزیر آموزش و پرورش بیان کردند که لازم است حوزه علمیه بیشتر از این وزراتخانه به بیانات معظم له باید عمل کند.

امام جمعه ارومیه تقویت ایمان را اولین سفارش رهبر انقلاب به مسئولین آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: مدیران، دست اندرکاران حوزه و طلاب باید در جهت تقویت بنیه ایمانی خود تلاش کنند و در حوزه علمیه باید روز به روز ایمان طلبه قوی‌تر از گذشته باشد و این وظیفه مدیران است که این زمینه را برای طلاب فراهم سازند و ایمان و عمل صالح است که در روز قیامت به داد انسان می‌رسد.

وی دومین نکته رهبری به وزیر آموزش و پرورش را، عقل عنوان کرد و گفت: عقل از جمله مباحث مورد سفارش دین مبین اسلام است و از جمله مبانی استنباط احکام شرعی عقل می‌باشد و انسان مؤمن عاقلانه عمل می‌کند نه از روی احساسات و در روز قیامت هم ثواب عقاب اعمال ما براساس عقل سنجیده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی سومین سفارش رهبر انقلاب را تربیت اندیشمند در مدارس دانست و بیان داشت: برخی ها اصلا به دنبال فکر کردن نیستند، در حالی که بالاترین عبادات فکر کردن است و در روایات یک ساعت تفکر بالاتر از ۷۰ سال عبادت است و لازم است طلاب همه چیز را با تفکر و تدبر به ذهن خود بسپارند.

وی عامل بودن به گفتار را چهارمین سفارش امام خامنه‌ای به مسئولین آموزش و پرورش عنوان کرد و اضافه کرد: حوزه‌های علمیه بیشتر از آموزش و پرورش می‌توانند مصداق این بیان معظم له باشند و نباید این‌گونه باشد که دیگران را به عمل دعوت ‌کنیم اما خود آن را فراموش کنیم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha