جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) بیجار گفت: روحانیون و طلاب از نفوذ جریان های حاشیه دار و غوغاسالار به حوزه ها جلوگیری کنند و اجازه ندهند افکار سکولاریسم و لیبرالسیم به صورت خزنده در این مراکز دینی جای خود را پیدا کنند.

حجت الاسلام سیدموسی محمودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی، بیان کرد: مراسم بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی نسبت به سالهای گذشته بسیار متفاوت بود و علت آن هم ویروس کرونا و وضعیت خاص است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) بیجار ادامه داد: با توجه به وجود ویروس کرونا در کشور و استان کردستان باید نسبت به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توجه کامل را داشته باشیم، زیرا وجود یک این ناقل ویروس در کلاس های درس می تواند بسیاری دیگر از دانش آموزان و یا طلاب را درگیر کند.

 استاد حوزه ادامه داد: اکنون که دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا با بازگشایی مدارس، حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی موافقت کرده است این خود مربیان و مسئولان این مراکز آموزشی هستند که در بحث تقابل و مبارزه با ویروس کرونا مسئولیت بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه مقرر گردیده که بخشی از آموزش به صورت مجازی همانند شبکه «شاد» ارائه شود، گفت: استفاده از شبکه شاد بی شک در تداوم آموزش ها بی تاثیر نخواهد بود، ولی با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به مدیران و مسوولان آموزش و پرورش، استفاده از فضای مجازی برای کودکان می تواند یک خطر بالقوه باشد.

حجت الاسلام محمودی با تاکید بر اینکه طلاب در سال تحصیلی جدید باید نقشه راه را به کمک اساتید، برای خود تعریف و ترسیم کنند، اظهار کرد: در این برهه خاص زمانی باید طلاب با درایت و ذکاوت خاص خویش، مسائل داخلی، منطقه ای و جهانی را رصد کنند.

وی در ادامه به برخی از صفات و ویژگی طلاب و روحانیون اشاره کرد و گفت: روحانیون و طلاب در جامعه اسلامی به ویژه انقلاب اسلامی از اعتبار بسیار بالایی برخوردارند و همین اعتبار زمینه ساز ارتباط دوسویه و تعامل جامعه با قشر حوزوی شده، از سوی دیگر این تعامل و ارتباط بین مردم و حوزه باعث خشم دشمنان انقلاب شده است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) بیجار ادامه داد: دشمن برای از بین بردن تعامل بین جامعه و حوزه های علمیه به دنبال پیاده کردن پروژه نفوذ در کشور است و برای رسیدن به این هدف از عُمال خودفروخته داخلی و خارجی استفاده می کند.

حجت الاسلام محمودی اضافه کرد: روحانیون و طلاب از نفوذ جریان های حاشیه دار و غوغاسالار به حوزه ها جلوگیری کنند و اجازه ندهند افکار سکولاریسم و لیبرالسیم به صورت خزنده در این مراکز دینی جای خود را پیدا کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha