جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار استاد انصاریان با امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی خواستار راه اندازی نهضت مدرسهسازی شد و گفت: مدرسه سازی جزء اصلی‌ترین و مهمترین مصادیق صدقه جاریه در آموزه‌های دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در دیدار با مدیرکل و معاونین سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی، امر مدرسه‌سازی را یکی از مقدس‌ترین کارها دانست و اظهار داشت: گزارشاتی که در زمینه توسعه و نوسازی مدارس داده شد بسیار جای تقدیر و امیدواری دارد که با همت شما عزیزان بتوانیم مدارسی در شأن دانش آموزان استان برای تعلیم و تعلم داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: مدرسه سازی جزء اصلی‌ترین و مهمترین مصادیق صدقه جاریه در آموزه‌های دینی ماست و اگر برکت و اثرات ماندگار مدرسه سازی برای افراد معلوم شود بیش از پیش قدر مسئولیت و شغلی که دارند را خواهند دانست

امام جمعه ارومیه به اهمیت اخلاص در کارها و برنامه‌های مسئولان اشاره کرد و افزود: مسئولیت‌های دنیوی بسیار مقطعی و اعتباری هستند و در نهایت تشویق و تمجید عده‌ای را به دنبال خواهد داشت، ولی کار کردن برای خدا و به نیت خدمت به مردم همیشه ماندگار بوده و موجبات رضایت خداوند متعال را فراهم خواهد ساخت.

وی ادامه داد: مسئولان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باید بیش از پیش در مقوله اطلاع رسانی فعال بوده و اقدامات خود را به اطلاع مردم برسانند، چرا که اگر مردم به خوبی در جریان فعالیت ها قرار بگیرند برای مشارکت در امر مقدس مدرسه سازی ترغیب خواهند شد، از این رو تلاش کنید در این زمینه از ظرفیت صدا و سیمای مرکز استان و شبکه های مجازی به خوبی بهره ببرید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری و مطالبه عمومی از مردم برای مشارکت در امر مدرسه سازی، گفت: مدیران می‌توانند با ارائه اطلاعات پروژه‌های مدارس در شهرستان‌ها از ظرفیت ائمه جمعه استان نیز برای ترویج و تبلیغ این موضوع و افزایش مشارکت‌های مردم بهره بگیرند.

وی اضافه کرد: طرح‌های مختلف و نوآورانه در این موضوع نیز باید مدون باشد و طرح آجر به آجر برای مشارکت همگانی مردم برای ساخت مدارس باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد که امیدواریم با این روند رو به رشد در استان شاهد ارتقای رتبه استانی در سطح کشور باشیم.

در ابتدای این دیدار، خانم طیّب قاسمی، مدیر کل سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان نیز با ارائه گزارشی از روند پروژه‌های در حال اجرا و مشارکت‌های گسترده خیرین در امر مقدس مدرسه سازی گفت: با لطف الهی در استان آذربایجان‌غربی مدارس خشتی و گلی نداریم و امیدواریم با حمایت‌ها و مشارکت‌های مردمی شاهد مدارس کانکسی و چوبی نیز در استان نباشیم.

وی افزود: علیرغم اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته و افزایش سرانه آموزشی مدارس در استان با سرانه ملی فضای آموزشی فاصله داریم که در تلاش هستیم با اتمام پروژه‌های در حال اجرا و جذب مشارکت‌های مردمی و اعتبارات لازم این فاصله را به حداقل برسانیم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha