جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام پوراکبر

حوزه/ حجت الاسلام پوراکبر گفت: بردن اهل بیت سیدالشهدا به کربلا هم یک وظیفه الهی بود چنانکه امام در جواب محمد بن حنفیه فرمود، خدا می‌خواهد من را شهید و خانواده‌ام را اسیر ببیند، بنابراین بین علم غیب و رفتن به کربلا هیچ منافاتی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام حسن پوراکبر امروز در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهرستان چایپاره با بیان اینکه امام حسین علیه السلام و دیگر ائمه به دنبال عزت بودند، اظهار داشت: ائمه معصومین علیهم السلام هیچ وقت ظلم را نپذیرفتند و عزت خود را حفظ کردند و به همه انسان‌ها نیز توصیه کرده‌اند در مقابل ظلم بایستند.

وی ادامه داد: انسان اگر به ارزش واقعی خود آگاه باشد خودش را ارزان نمی‌فروشد. امام حسین علیه السلام با حرکت خود عزت ابدی را برای شیعه به ارمغان آوردند و این درس بزرگی برای ماست.

عضو هیئت امنای مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) در پاسخ به این سوال که چرا امام حسن علیه السلام صلح را پذیرفت، اما امام حسین (ع) قیام کردند، افزود: قیام اباعبدالله(ع) در امتداد صلح امام حسن (ع) بود. عوامل مختلفی موجب شد  امام حسین (ع) قیام کنند، به عنوان نمونه می‌توان به بیعت خواهی یزید از سیدالشهدا(ع)، دعوت مردم کوفه از حضرت، امر به معروف و نهی از منکر و ... اشاره کرد.

پوراکبر اضافه کرد: امام حسین (ع) در ماجرای کربلا طبق ظواهر عمل کردند تا به این طریق الگوی خوبی برای بشریت باشند؛ بردن اهل بیت سیدالشهدا به کربلا هم یک وظیفه الهی بود چنانکه امام در جواب محمد بن حنفیه فرمود، خدا می‌خواهد من را شهید و خانواده‌ام را اسیر ببیند، بنابراین بین علم غیب و رفتن به کربلا هیچ منافاتی وجود ندارد چون رفتن اهل بیت به کربلا هم دارای مصالح بود و اگر در کربلا نمی‌بودند مشعل قیام امام حسین (ع) خاموش می‌شد و پیام رسانی کربلا انجام نمی‌پذیرفت.

 وی ادامه داد: عامل مهم دیگری در رفتن اهل بیت نیز وجود داشت و آن خنثی سازی تبلیغات دشمنان توسط زنان و اسرا بود که با سخنرانی‌های امام سجاد(ع)، حضرت زینب کبری(س) و دیگر افراد صورت گرفت و بنیان بنی امیه را نابود کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha