سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ وبینار علمی تخصصی دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) در بجنورد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در جنگ هوشمند دشمن به دنبال تغییر ارزش‌ها است؛ اما امام سجاد(ع) با فناوری علمی معنوی دعا با دشمن مقابله می‌کند و در شرایطی که دشمنان در پی اشاعه شبهه و شهوت بودند امام سجاد(ع) با اسلحه دعا به مصاف آن‌ها می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در وبینار علمی تخصصی دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به خدمات و اقدامات امام سجاد (ع)، اظهار کرد: در سبک و سیره این امام همام نوعی کادرسازی تخصصی را شاهد هستیم که لازمه پیش برندگی مکتب است.

وی ادامه داد: در کنار همه تلاش‌های ویژه علمی و اخلاقی این امام زاهد ظلم‌ستیز و عابد و علم گستر، باید از او به‌ عنوان فناوری برتر در عرصه هدایت اجتماعی نام برد؛ زیرا در موقعیتی که دشمن ظالم با شبهه آفرینی و شهوت گستری و توسعه طناب‌های رنگارنگ لهو و لعب و تحریف و تلذذ ذهن جامعه را سحر کرده، اقدامات و هنر امام سجاد(ع) مانند عصای موسی(ع) تأثیر عمیق و شگرفی بر همه تبعات اجتماعی خود گذاشته و باطل‌السحر شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: هنر امام سجاد(ع) اصل توجه به خداوند در قالب مناجات و دعا است که اسلحه کاربردی و کارا محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: توجه انسان‌ها به توحید و نبوت و معاد در واقع بازنشانی و ریکاوری انسان بود؛ زیرا با خدا حرف زدن و ادعیه امام سجاد(ع) هنرمندانه‌ترین راهبردی است که می‌تواند در عین لطافت و شور، معارف دینی و معرفت سیاسی و اجتماعی را القا کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: امام سجاد(ع) برای مقابله با دشمن، نبرد اعتقادی که بهترین راهکار است را در دستور کار دارد، آن هم در مقابل دشمنی که از نظر ظاهر عُده و عِده برتری دارد.

وی افزود: این امام همام در مقابل استکبار و استعمار فرهنگی امویان از این سلاح کاربردی دعا به زیبایی استفاده کرده و سبب تقویت بنیه اعتقادی و معنوی جامعه شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: ادعیه امام سجاد(ع) در شرایط عادی و بحران، ذخیره استراتژیک به لحاظ انگیزشی و امید به آینده بوده و در مقابل در دل دشمن هم رعب می‌افکند.

وی تصریح کرد: در جنگ هوشمند، دشمن به دنبال تغییر ارزش‌ها است؛ اما امام سجاد(ع) با فناوری علمی معنوی دعا با دشمن مقابله می‌کند و در شرایطی که دشمنان در پی اشاعه شبهه و شهوت بودند امام سجاد(ع) با اسلحه دعا به مصاف آن‌ها می‌رود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: قیام معرفتی و عرفانی امام سجاد(ع) در مقابله با این هجوم فکری و عقیدتی قیام ارزشمندی بود که خروجی آن را در حوزه علمیه امام باقر(ع) و صادق(ع) و مکتب فکری این دو امام همام می‌بینیم، در حالی که در کربلا شرایط به گونه دیگری بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما تشابه زیادی با جامعه امام سجاد(ع) دارد و دشمنان جنگ ترکیبی علیه ما به راه انداخته‌اند؛ از این‌ رو در چنین شرایطی بیش از همیشه به تدبر در سبک و سیره امام سجاد(ع) نیاز داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha