پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست بصیرتی فامنین

حوزه/امام جمعه موقت فامنین گفت:یکی از برجسته ترین افراد در واقعه ی کربلا،شخصیت برجسته امام سجاد (ع) هستند که تاثیر بسیار زیادی در روند این حماسه ی باشکوه داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از همدان، حجت الاسلام مجتبی رهبر، در نشست بصیرتی در مدرسه علمیه الزهراء(س) فامنین، با تسلیت ایام عزای حسینی، گفت: یکی از برجسته ترین افراد در واقعه ی کربلا، شخصیت برجسته امام سجاد (ع) هستند که تاثیر بسیار زیادی در روند این حماسه ی باشکوه داشتند.

وی در ادامه با اشاره به چهره ی شاخص امام سجاد(ع) از جهت علمی و اخلاقی، اذعان کرد: امام سجاد(ع) در دورانی بسر می بردند که غالب ارزش های دینی دست خوش تحریف و تغییر امویان بود و شیوه مبارزاتی ایشان با استفاده از روش؛ دعا و تربیت شاگرد بود.

امام جمعه موقت فامنین افزود: امام سجاد(ع) فقیه ترین مردم بود و صحیفه ی سجادیه ایشان یک دانشگاه انسان سازی بزرگ است که معارف بلند توحیدی و معرفتی در آن گنجانده شده است.

وی تصریح کرد: دعای امام سجاد(ع) نه تنها ابزاری برای بیان معارف بود، بلکه یکی از کارآمدترین سلاح های ایشان برای مبارزه با انحرافات اخلاقی و تربیتی جامعه به شمار می رفت.

رهبر اذعان کرد: در آن شرایط بد اخلاقی و سیاسی در جامعه اسلامی با وابستگی مردم به دربار اموی، تحریف آشکار در مفاهیم اسلامی و توحیدی صورت می گرفت و امام(ع) با دعا تعالیم دینی را به طور منظم در اختیار دوستداران قرار می داد و گریه های بلند و با سوز دل ایشان، همواره واقعه ی عاشورا را بر همگان تداعی می کرد .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha