جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صفدر محمدی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی در مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی سطح ۳ کلام ارومیه با بیان این‌که تخصصی سطح دو کلام و تبلیغ در آینده افتتاح خواهد شد، گفت: با توجه به تمرکززدایی در برنامه ۵ ساله، در دیگر شهرستان‌ها هم مراکز تخصصی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی امروز در مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی رشته کلام سطح ۳ ارومیه که در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت علم کلام، اظهار داشت: علم کلام از اهداف بالایی برخوردار است و ارشاد و هدایت دیگران و دفاع از عقاید دینی و پاسخ به شبهات دینی، ارزش این علم را نشان می‌دهد.

وی افزود: در قرآن از علم کلام به حکمت تعبیر شده است و علم کلام شعبه‌ای از حکمت است و خدای متعال ضمن ستایش دانشمندان الهی به آن‌ها جایگاه و ارزش قائل است.

مدیر حوزه علیمه آذربایجان‌غربی با تاکید بر این‌که در روایات ائمه معصومین هم علم کلام و دفاع از عقاید از جایگاه والایی برخوردار است، گفت: برخی علما دفاع از عقاید و پاسخ به شبهات را از مهم‌ترین جهاد قلمداد کرده‌اند و امام صادق(ع) بین همه شاگردان خود به هشام بن حکم که از شاگردان کلامی حضرت بود، جایگاه بالایی را قائل می شدند.

وی اضافه کرد: دوره کلام اولین مؤسسه تخصصی در استان آذربایجان‌غربی است و از مصوبات سفر آیت الله اعرافی به استان بود و با توجه به وضعیت حوزه‌ علیمه استان صدور این مجوز با موافقت همراه شد و امروز به حول و قوه الهی دوره تخصصی آن با ۲۴ نفر پذیرش از بین ۳۸ نفر ثبت نام کننده، افتتاح می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این‌که تخصصی سطح دو کلام و تبلیغ از دیگر مصوبات سفر آیت الله اعرافی به آذربایجان غربی است که در آینده افتتاح خواهد شد، گفت: با توجه به تمرکز زدایی در برنامه ۵ ساله، در دیگر شهرستان‌ها هم مراکز تخصصی راه‌اندازی خواهد شد و از محضر عالمان و متکلمین ساکن در قم، در آذربایجان‌غریی استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد: بنا بر این است که پایان‌نامه‌ها هم در استان با نظارت حوزه علیمه آذربایجان‌غربی نگارش شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha