پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره استانی علامه حلی آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسلام محمدی گفت: باید دروس حوزه با جدیت و با تلاش ادامه پیدا کند و با تقویت دروس است که طلبه می تواند به نیازهای و شبهات مطرح در جامعه پاسخ بدهد و بدون تحقیق و پژوهش نمی توان به رسالت طلبگی دست یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی، امروز در اختتامیه یازدهمین جشنواره استانی علامه حلی که در مصلای امام خمینی (ره ) ارومیه برگزار شد، با بیان این که پژوهش پایه آموزش است، اظهار داشت: اساتید و مدیران مدارس باید تمام همت خود را برای تقویت بنیه های پژوهشی در مدارس علمیه به کار بگیرند و امروز به حول الهی امر پژوهش در حوزه علمیه آذربایجان غربی جای خود را پیدا کرده است و با تلاش های مضاعف می توان به نتایج بیشتری دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: باید دروس حوزه با جدیت و با تلاش ادامه پیدا کند و با تقویت دروس است که طلبه می تواند به نیازهای و شبهات مطرح در جامعه پاسخ بدهد و بدون تحقیق و پژوهش نمی توان به رسالت طلبگی دست یافت.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، پاسخگویی و تبلیغ دین را از رسالت های حوزه علمیه عنوان کرد و گفت: طلاب باید اهداف آینده خود را ترسیم کنند و اساتید و مدیران مدراس هم در این راه طلاب را یاری کنند و به آن ها انگیزه بدهند و اهداف طلبه ها را به سمت یوت دین و انقلاب سوق دهند.

وی اضافه کرد: عمر انسان بسیار شریف و ارزشمند است و روز قیامت از آن سوال خواهد شد و عمر و جوانی طلاب در دست مسئولین حوزه و خود طلاب امانت است و روز قیامت در مورد این امانت پاسخگو خواهیم بود، لذا طلاب باید با شجاعت و نترسی، خود را به چالش های جهانی آماده کنند و با توجه به پیشرفت علوم نباید اهداف خود را به محلی یا کشوری محدود کنند بلکه باید به اهداف جهانی فکر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان این که بنابر روایت رسول اکرم (ص) سه صدا است که حجابها را پاره می‌کند و به پیشگاه با عظمت خدا می‌رسد، گفت: صدای قلم عالم عرش الهی را می شکافت و به خدا می رسد و عالم با قلم خود می تواند عالَم را اغنا و پر کند و طلبه ی امروز میراث دار علمایی هم چون شیخ طوسی و علامه طباطبایی هاست و تحقیق و پژوهش مایه آرامش است و هر کس با کتب به آرامش برسد، آن ابدی خواهد بود و علما آرامش بخش ترین بندگان الهی هستند.

وی ادامه داد: صدای قدم های مجاهدان در میدان جهاد، و صدای چرخ نخ‌ ریسی زنان پاکدامن" از دیگر صداهایی است که به عرش الهی می رسد و امروز صدای مجاهدت های سردار سلیمانی عالم گیر شده است و همه جای عالم سخن از این سردار بزرگ است و امروز همه باید با جهاد خود به علم، اقتصاد و تولید ملی کشور کند و اسلام به هر سه مورد تاکید کرده است.

انتهای خبر./
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha