چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سلماس

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدی گفت: مهم ترین شاخصه عالم دین، ولایت مداری و تبعیت از ولایت است و آن هایی که راه شان را از ولایت جدا کنند سرانجام شومی در انتظارشان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی، عصر امروز در جمع طلاب سلماس که در حسینیه مدرسه علمیه امام علی (ع) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام علی (ع) در باره وظایف عالمان دینی، اظهار داشت: امروز مهم ترین وظیفه حوزه های علمیه تربیت طلاب انقلابی و پاسخگو به مسائل دینی و شرعی است و لازم است طلاب خود را برای مقابله با شبهات دشمنان و تقویت بنیه های دینی جامعه آماده کنند.

وی ادامه داد: امروز با وجود گسترش شبکه های اجتماعی و دسترسی آسان مردم بدان ها شبهات مختلفی در مورد دین و انقلاب مطرح می شود و لازم است حوزه و روحانیت بدان ها پاسخ بدهند و طلاب با درس خواندن، مطالعه و علم آموزی و استفاده از فرصت طلبگی به آن ها جواب دهند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، با بیان این که تبعیت از ولایت یک وظیفه شرعی و عقلانی است، گفت: عدم تزکیه نفس و نداشتن بصیرت دینی و سیاسی موجب می شود عده ای که خود را فقیه خوانده و عالم دین عنوان می کنند حرف هایی را به زبان بیاورند که دشمن را شاد و دوستان را آزرده خاطر کند.

وی تصریح کرد: مهم ترین شاخصه عالم دین ولایت مداری و تبعیت از ولایت است و آن هایی که راه شان را از ولایت جدا کنند سرانجام شومی در انتظارشان خواهد بود و لازم است طلاب از اول طلبگی ولایت مداری و تبعیت محض از ولایت را برای خود یک وظیفه عقلی و شرعی بدانند.
 


 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha