جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ برگزاری هئیت هفتگی در مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: رفتار ما در منظر مردم است و آن ها در مورد ما قضاوت می‌کنند و باید ضمن انجام همه واجبات الهی به مستحبات نیز مقید باشیم تا در اثر کوتاهی، رفتارهای ما موجب ضربه زدن به اسلام نباشد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی شامگاه سه شنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، به وظایف طلبه و رعایت زیّ طلبگی اشاره کرد و اظهار داشت: وارد شدن به اردوگاه امام عصر(عج) یک توفیق بزرگ است و آن چه که موجب می شود این توفیق در انسان حفظ شود، رعایت موازین طلبگی است که هم امام زمان(عج) و هم مردم از ما انتظار دارند به وظایف خود عامل و آگاه باشیم.

وی در ادامه به حدیثی از امام جواد(ع) اشاره کرد و گفت: امام محمدتقی(ع) بیان گهرباری دارند و آن این است که «المومن یحتاج الی ثلاث خصال توفیق من الله و واعظ  من نفسه و قبول ممّن ینصحه» مؤمن در زندگی خود به سه خصلت توفیق الهی، اندرز دهنده ای از درون خود انسان و قبول نصیحتِ نصیحت کننده، نیاز دارد. و طلبه با ورود خود به حوزه به توفیق بزرگی دست پیدا کرده است، لکن لازم و ضروری است همیشه از خودش حساب بکشد و زیّ طلبگی را رعایت کند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی مراقبت از اعمال و توجه به خدواند متعال را از دیگر لوازم طلبگی عنوان کرد و بیان داشت: رفتار ما در منظر مردم است و آن ها در مورد ما قضاوت می‌کنند، و باید ضمن انجام همه واجبات الهی به مستحبات نیز مقید باشیم تا در اثر کوتاهی، رفتارهای ما موجب ضربه زدن به اسلام نباشد.

وی در پایان تصریح کرد: افراد زیاد بودند که اول طلبگی با علاقه و ذوق و شوق وارد حوزه شدند، اما در اثر رعایت نکردن بعضی مسائل از ادامه قافله جا ماندند. و نتوانستند مسیر را ادامه بدهند.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha