شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار استاد انصاریان با امام جمعه ارومیه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به بی در و پیکر بودن فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه عده‌ای با انتشار مطالب مربوط به اشخاص دیگر، باعث بی‌آبرو شدن آن‌ ها می ‌شوند که براساس روایات اهل‌بیت علیهم السلام ، این کار مذموم بوده و سبب بی‌آبرو شدن خودشان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با بیان این‫که حفظ آبروی مردم از سنت های الهی است، اظهار داشت: خداوند در بین مردم به گونه ‌ای تدبیر فرموده که هر کس آبروی دیگران حفظ نکرده و به دنبال از بین بردن آن و یافتن لغزش‌های دیگران برود، خدای متعال نیز عیوب او را آشکار کرده و  بی ‌آبرو می‌ شود.

وی ادامه داد: اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام به مومنین توصیه کرده ‌اند که هیچگاه به دنبال عیوب دیگران نباشند و اگر از کسی ایرادی ببیند آن را پوشانده و آبروی او را حفظ کنند، لذا براساس سنت الهی اگر کسی عیوب دیگری را آشکار کند خداوند او را بی آبرو خواهد کرد.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: در روایتی از امام محمدباقر علیه‌السلام اینگونه ذکر شده، نزدیک ترین لحظه انسان به کفر زمانی است که با کسی برادری کند، اما به دنبال عیب‌ های او باشد تا روزی آن را آشکار کند، لذا باید تلاش کرد تا با پوشاندن عیوب دیگران، آبرو و حرمت انسان ها هم حفظ شود.

وی افزود: انسان در فضای خانواده و فامیل خود نیز نباید به دنبال عیب آن ها باشد و اگر روزی از عیب یکی از اعضای خانواده اطلاع پیدا کرد با پوشاندن آن، به دنبال اصلاح او باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به بی در و پیکر بودن فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه عده‌ای با انتشار مطالب و اخبار مربوط به اشخاص، باعث بی‌آبرو شدن آن‌ ها می ‌شوند که براساس روایات اهل‌بیت، این کار مذموم بوده و سبب بی‌آبرو شدن خودشان خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: انسان علاوه بر این‫ که وظیفه دارد آبروی دیگران را حفظ کند، باید جلوی کسانی هم که موجب بی آبرویی دیگران می شوند، را بگیرد و اجازه هتک حرمت  ندهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha