جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: متأسفانه توجه شایسته ای به رشته های علوم انسانی در مقایسه با سایر رشته ها نمی شود و امیدواریم با همت بیشتر شاهد ارتقای جایگاه رشته های علوم انسانی در بین دانشگاهیان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در دیدار رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ارومیه و مسئولین پژوهشکده مطالعات اجتماعی به اهمیت نقش علوم انسانی پرداخته و اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف مسئولین و اساتید رشته های علوم انسانی تقویت جایگاه علمی و اجتماعی این علوم در سطح جامعه و دانشگاه ها است.

وی افزود: متأسفانه توجه شایسته ای به رشته های علوم انسانی در مقایسه با سایر رشته ها نمی شود و امیدواریم با همت بیشتر شاهد ارتقای جایگاه رشته های علوم انسانی در بین دانشگاهیان باشیم.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: نهادینه شدن مسائل معنوی و انسانی باعث کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه می شود.

وی برگزاری همایش ها و سمینارهای مختلف مؤثر در حوزه علوم انسانی را برای ارتقای جایگاه این علوم تاثیرگذار دانست و خاطر نشان کرد: تقویت روابط عمومی با سایر مجموعه های اجرایی و بهره مندی از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی می تواند در حفظ و ارتقای جایگاه علوم انسانی در جامعه مؤثر باشد که نیازمند پیگیری و برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی شده از طرف مدیران دانشگاه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha