جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان این که با جزیره ‌ای عمل کردن در این زمان، پیشرفتی حاصل نخواهد شد، گفت: باید بنیاد نخبگان بین نخبه و سرمایه گذار جهت تبدیل ایده ها و طرح ها به تولید، ارتباط برقرار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در دیدار جمعی از اعضای بنیاد نخبگان استان، اظهار داشت: نیروی‌ انسانی ارزشمندترین سرمایه هر کشوری است و نبود نیروی هوشمند، مدیر و مدبّر سبب عدم توانایی استفاده از منابع موجود در کشور می‌شود.

وی با بیان این که قبل از انقلاب به مسئله تربیت نیروی ‌انسانی اهمیت چندانی قائل نمی شدند اما بعد از پیروزی انقلاب با وجود کندی و بی‌نظمی در این کار، روند تربیت نیروی‌ انسانی در کشور کلید خورده است، ادامه داد: اگر روند تربیت نیروی‌انسانی با سرعت بیشتری ادامه یابد در آینده‌ای نزدیک، کشور به رتبه‌های علمی بالاتری دست یافته و خیلی از مشکلات به دست جوانان با استعداد حل خواهد شد.

امام جمعه ارومیه به بیان اهمیت فعالیت بنیاد نخبگان پرداخت و افزود: شناسایی و حمایت از نخبگان کار بسیار بزرگ و با اهمیتی است که توسط بنیاد نخبگان انجام می‌شود و بهتر است راهکار یا بستر مناسب ارتباطی بین دانشجویان نخبه در سراسر کشور ایجاد شود تا ایده و نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و از آن‌ ها در رشد و بالندگی نظام اسلامی استفاده کنند چرا که با جزیره ‌ای عمل کردن در این زمان پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ارتباط بین نخبگان کشور علاوه بر ایجاد فضای کار گروهی سبب عمیق‌تر و پخته‌تر شدن کار شده و از موازی‌کاری جلوگیری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این‌که ایجاد ارتباط بین نخبگان و سرمایه گذاران سبب تولید ایده ها خواهد شد، گفت: نخبگان و اساتید طرح‌هایی را کار کرده و به نتایج مطلوب می‌رسانند، اما در تبدیل آن ها به سرمایه دچار مشکل می‌شوند، لذا بنیاد نخبگان باید علاوه بر حمایت از نخبگان، از آن‌ها در تبدیل ایده‌ها به سرمایه نیز حمایت کنند.
انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha