سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نهج البلاغه

حوزه/ پژوهشگر نهج البلاغه به انس روزانه با نهج البلاغه توصیه کرد و گفت: اگر روزانه ۱۰ دقیقه مطالعه نهج االبلاغه داشته باشیم می توانیم در یک سال دوبار این کتاب زندگی بخش را به طور کامل مطالعه کنیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، صدرا علی‌پور امروز در نشست علمی پژوهشی با موضوع «اهمیت مطالعه و یادگیری از منظر نهج البلاغه» که به همت مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این که با دانش و آگاهی است که انسان از مرگ می ترسد، اظهار داشت: علم بالاترین ثروت و جهل بزرگترین فقر است و آن کسی که از خود علم به یادگار گذاشته همیشه زنده است.

وی با بیان این که همه دانشمندان به غیر از ذات باری تعالی محتاج یادگیری و دانش هستند، افزود: سؤال باید برای رسیدن به علم و آگاهی و کشف حقیقت و حل مشکلی باشد و کسانی که غرور علمی ندارند و هر چقدر بار علمشان بیشتر باشد متواضع‌تر خواهند شد و این از صفات بارز علما است.

پژوهشگر نهج البلاغه تصریح کرد: در روایات بیان شده است که هر گاه خداوند بنده ای را پست شمارد او را از علم محروم می سازد و با دانش است که انسان مقام و ارزش پیدا می کند.

وی گفت: در روایتی پیامبر اسلام کسانی را که چیزی را نمی دانند و از گفتن آن خودداری می‌کنند، مورد سرزنش قرار داده و بیان بدون آگاهی را از خصوصیات افراد دیوانه عنوان کرده است.

علی پور با بیان این که خیلی از حکمت ها در سکوت به انسان اعطا می شود، اضافه کرد: انسانی که به دنبال علم باشد و فردی که به ثروت اندوزی روی بیاورد هرگز سیراب نخواهند شد و باید به مطالعه و علم آموزی در زندگی خود بسان غذاخوردن عادت کرده باشیم.

وی در پایان به انس روزانه با نهج البلاغه توصیه کرد و گفت: اگر روزانه ۱۰ دقیقه مطالعه نهج االبلاغه داشته باشیم می توانیم در یک سال دوبار این کتاب زندگی بخش را به طور کامل مطالعه کنیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha