شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 928302
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
اخبار فرهنگی

حوزه/ تاکید امام جمعه ارومیه بر استفاده از ظرفیت ها در بازسازی عتبات عالیات و توسعه فرهنگی از مهترین اخبار فرهنگی آذربایجان غربی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در جلسه مسئولین ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی ضمن قدردانی از تلاش‌ های صورت گرفته در خصوص جذب کمک‌ های مردمی، گفت: خدمت به اهل‌بیت علیهم‌السلام توفیق بسیار بزرگی است که باید شکرگزار بوده و در این مسیر خالصانه تلاش کنیم.

وی افزود: شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور و وجود مشکلات معیشتی برای مردم و عدم برگزاری پیاده‌روی اربعین و تعطیلی مراسمات مذهبی و مساجد، مانع از مشارکت فعالانه مردم در خصوص کمک به بازسازی عتبات عالیات شده است که امیدواریم مسئولین با تغییر روش‌ ها ضمن رعایت حال و شرایط مردم در این زمینه تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: برگزاری منظم جلسات هیأت امنای ستاد و استفاده از ظرفیت سازمان‌ها، ادارات دولتی و اجرایی و خیرین می ‌تواند در تأمین اعتبارات و کمک‌های لازم مفید باشد، فلذا تلاش کنید در این خصوص تمام توان خود را برای ارائه راهکارهای عملیاتی انجام دهید.


 

همچنین، جلسه بررسی وضعیت معیشتی، بیمه تکمیلی و تامین اجتماعی روحانیون اهل سنت، با حضور ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه و حجت الاسلام مجید یگانه پویا مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان غربی، در مرکز خدمات برگزار شد.
 

گسترش فرهنگ کتابخمائیملدر جامعه موجب تعالی فرهنگ عمومی مردم می شود

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی هم، امروز در وبینار هفته کتاب و کتابخوانی که به صورت مجازی برگزار شد، به بیان اهمیت کتاب و نگارش آن در دین اسلام پرداخت و اظهار داشت: اولین آیاتی که بر پیامبر اسلام نازل شد در مورد خواندن بود و قرآن اصلی‌ ترین معجزه پیامبر نیز از نوع کتاب است که نشان دهنده اهمیت کتابت را در دین اسلام نمایان می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه قسم یاد کردن خدای متعال به قلم، نشان دهنده ارزش نگارش در دین اسلام است، افزود:  ائمه معصومین خود کتاب می ‌نوشتند و چندین کتاب به قلم حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام و با املاء پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله به یادگار مانده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این که صحیفه ‌سجادیه توسط حضرت امام سجاد علیه‌السلام املاء و توسط حضرت امام محمدباقر علیه‌السلام نوشته شده است، گفت: عقل و منطق اقتضاء می‌کند که در جامعه همه با کتاب انس بگیرند و به آن ارزش قائل شده و فرزندان خود را به خواندن کتاب دعوت کنند.

امام جمعه ارومیه در پایان گفت: هرچه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه رشد و گسترش پیدا کند فرهنگ عمومی جامعه نیز به همان اندازه رشد و تعالی پیدا می‌ کند و یکی از بهترین کارهای خیر برای خیرین تهیه کتاب و تأسیس کتابخانه است، چرا که فردی که از خود علم به یادگار می گذارد تا زمانی که از آن علم استفاده شود، صاحب آن هم بهره مند خواهد شد.

استفاده از ظرفیت های قرارگاه حمزه سید الشهدا برای کمک به روحانیون


 

حجت الاسلام احمد جلیلی مسئول عقیدتی سیاسی قرارگاه حمزه سید الشهدا، نیز امروز با حضور در مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان غربی با حجت الاسلام مجید یگانه پویا مدیرکل این مرکز دیدار کرد.

در این دیدار به استفاده از ظرفیت های موجود در قرارگاه، جهت بهبود وضعیت معیشتی طلاب و روحانیون آذربایجان غربی و در راستای اهداف مرکز خدمات تاکید شد.
 

‌فرهنگ ملت‌ ها با شاخصه‌ سرانه مطالعه، چاپ و انتشار کتاب سنجیده می‌شود


 

حجت الاسلام وحید طالبی در حاشیه افتتاح نمایشگاه کتاب در مجتمع بصیرت پلدشت با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، گفت: کتابخوانی و مطالعه یکی از اصلی ترین شاخصه‌های رشد فرهنگ عمومی جامعه به شمار می‌رود و رشد فرهنگ عمومی جامعه در سایه مطالعه و کتابخوانی امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: با فرهنگ ‌ترین ملت‌ های جهان با شاخصه‌ های سرانه مطالعه، چاپ و انتشار کتاب شناخته و سنجیده می‌شوند و با این شاخصه‌ ها جایگاه یک کشور از لحاظ فرهنگ عمومی مشخص می‌شود.

امام جمعه پلدشت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص کتابخوانی، افزود: معظم له بارها در سخنان خود مردم را به مطالعه دعوت تشویق کرده اند و این دعوت و تشویق بیانگر اهمیت موضوع بوده و مسئولین فرهنگی و مردم باید در این خصوص حساس باشند.

وی با اشاره به اینکه کسی که با دنیای زیبا و زندگی ‌بخش کتاب ارتباط ندارد بی‌ شک از مهم ‌ترین دستاورد انسانی و نیز از بیشترین معارف الهی و بشری محروم است، افزود: برای‌ یک‌ ملت‌، خسارتی بالاتر از این نیست که افراد آن با کتاب‌ سروکاری‌ نداشته‌ باشند.
 

پیام تسلیت دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پی شهادت شهید سلامت


دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با صدور پیامی شهادت مجاهد سلامت، پاسدار رضا نظری را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است :

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر شهادت برادر پاسدار رضا نظری که در مسیر جهاد و تلاش برای خدمت رسانی به مردم در عرصه مقابله با ویروس کرونا به خیل عظیم فداکاران و شهدای عرصه سلامت پیوست موجب تأسف و تأثر گردید.

ضمن آرزوی سلامتی برای همه مردم عزیزو ریشه کن شدن ویروس منحوس  شهادت برادر پاسدار رضا نظری را محضر فرماندهی معظم کل قوا و امت شهید پرور استان آذربایجان غربی به ویژه خانواده مکرم ایشان تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای بازماندگان این شهید والا مقام صبری جمیل و اجری عظیم مسألت می نمائیم.

دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha