جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تولید ملی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی یکی از فوائد تولید، را از بین رفتن مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و گفت: بیکاری موجب فساد، تأخیر ازدواج و اعتیاد است و اگر بیکاری وجود نداشته باشد، این ها موارد از بین می رود و تولید می تواند علاج این معضلات باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان غربی، وحیده محمدلو امروز در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی برگزار شد، با بیان این که بسیج شاخصه هایی دارد و بسیجیان لازم است این شاخصه ها را در خود نهادینه کنند تا این شجره طیبه استوار باقی بماند، اظهار داشت: یاد خدا، صفا و اخلاص، بصیرت و آگاهی، معرفت، نشاط و امید، نظم و انضباط و ولایت مداری و حرکت در مسیر ولایت از مهم ترین خصوصیات بسیج است.

وی با بیان اینکه لازمه حرکت در مسیر ولایت زمان شناسی و شناخت ولی زمان است، ادامه داد: تولید ملی و حمایت از کالای داخلی از مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری است که موجب استقلال کشور می شود و خداوند اجازه نداده است کفار بر مسلمین سطله داشته باشند و هر گونه پیمان فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... را که موجب سلطه کافران و وابستگی مسلمانان گردد حرام و باطل شمرده است، بنابراین در خرید کالا هم، استقلال کشور و عدم کمک به کشورهای استعماری باید مدنظر قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با تاکید بر این که عناوین سال های اخیر که از سوی رهبر انقلاب انتخاب می شوند، ناظر به موضوع اقتصادی و تقویت بنیه آن در درون کشور است، افزود: برای تقویت بنیه های اقتصادی کشور و رونق آن، عزم و دغدغه عمومی لازم است و هم تولید کننده باید غدغه کالای مفید و باکیفیت را داشته باشد و هم خریدار و مصرف کننده در جهت منافع ملی از کالای داخلی استفاده کند و هم چنین مدیران و مسئولین کشور به جوانان و تولیدکنندگان داخلی بها و اهمیت بدهند.

وی اضافه کرد: اگر ما بتوانیم تولید داخلی را رونق دهیم، اشتغال به وجود می‌آید و مشکل بیکاری که یکی از مصیبت‌های امروز کشور ماست، برطرف یا کاهش پیدا خواهد کرد و رونق بازار تولید، موجب شکوفایی استعداد جوانان کشور می شود و ابتکارات را به میدان عمل می آورد.

محمدلو با بیان این که نباید اجازه داد ارز کشور به خرید کالاهای خارجی صرف شود، گفت: ارز کشور دارای اهمیت است و مصرف آن برای خرید کالاهای خارجی عقلانی نیست، باید پس اندازهای راکد وارد بازار شود و رونق تولید شکل بگیرد و این امر موجب جهش صادارت محصولات ملی هم خواهد شد.

وی بیان داشت: امروز یکی از بلاهای اجتماعی و اخلاقی بزرگ جامعه به رخ کشیدن مارک کالاهای خارجی است و حل این بلا و مشکل فرهنگی فقط با رونق تولید امکان پذیر است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی یکی از فوائد تولید، را از بین رفتن مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: بیکاری موجب فساد، تأخیر ازدواج و اعتیاد است و اگر بیکاری وجود نداشته باشد، این ها  موارد از بین می رود و تولید می تواند علاج این معضلات باشد.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha