پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 نشست "بررسی فقهی حقوقی سند الگوی پایه پیشرفت"

حوزه/ صدا و سیما در مناسبت های مختلف از سلبریتی هایی که درک درستی از سبک زندگی دینی ندارند، دعوت کرده و آن ها را به عنوان الگو معرفی می کند. برخی از همین افراد به مروّجان بدحجابی و نگهداری سگ و گربه به جای فرزند تبدیل شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، وحیده محمدلو، روز جمعه در مراسمی که با موضوع "سبک زندگی اسلامی و توجه به نقش الگو در اسلام " در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این که سبک زندگی اسلامی یکی از دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب است، گفت: رهبر انقلاب در بخش آخر بیانیه گام دوم انقلاب نسبت به جهاد هوشمندانه در سبک زندگی اسلامی توصیه نموده و فرمودند؛ تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های جبران ناپذیر اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی به کشور و ملت ما زده است و مقابله با آن جهادی همه‌ جانبه و هوشمندانه می‌طلبد.

وی اضافه کرد: باورها و اندیشه های انسان که همان اصول دین است، ریشه های اصلی سبک زندگی را تشکیل می دهد و نقش اساسی در زندگی خانوادگی انسان ها دارد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی بیان داشت: باور به خداوند متعال به زندگی انسان معنا می دهد و کسی که بداند عالم محضر خداست مرتکب ظلم و گناه نمی شود و تلاش می کند که وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد و توجه به صفات رحمت، مودت، محبت و پرده پوشی خداوند در زندگی انسان آثار مثبتی خواهد گذاشت.

وی در ادامه به اثرات باور به نبوت و امامت در زندگی انسان اشاره کرد و افزود: شناخت دقیق از اهل بیت و پیامبران و ائمه و محبت به آن ها موجب می شود مرام اهل بیت را در زندگی خود پیاده کنیم.

محمدلو در ادامه، معرفی الگوهای دینی برای ترویج سبک زندگی دینی را لازم و ضروری دانست و گفت: معرفی الگو به قدری مهم است که در کلام اندیشمندان هم بدان اشاره شده است. قرآن کریم پیامبر عظیم الشأن را به عنوان الگوی انسان ها معرفی می کند و مطالعه سیره ایشان می تواند برای ما مفید باشد؛ بهترین سرمشق برای مسلمانان زندگی امام علی و حضرت فاطمه علمیهماالسلام است که در سوره دهر بدان اشاره شده است.

وی با بیان این که زندگی خدا محوری و توجه به پروردگار موجب گسترش محبت در خانواده ها می شود، گفت: عبادت، توجه به خداوند، کار بدون منت، دوری از ظلم و خیانت، محبت بین زن و شوهر، مسئولیت پذیری، اخلاق خوب و اسلامی و تربیت دینی فرزندان از مهم ترین شاخصه های زندگی امیرالمؤمنین و حضرت زهرا (س) است

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با تصریح براین که مسئولین و متولیان فرهنگی باید به هوش باشند و الگوهای شایسته ای همچون پیامبر اسلام، امیرالمؤمنین، اهل بیت عصمت و طهارت و شهدای گرانقدر را بشناسند و به جامعه معرفی کنند، بیان داشت: صدا و سیما در مناسبت های مختلف از سلبریتی هایی که درک درستی از سبک زندگی دینی ندارند، دعوت کرده و آن ها را به عنوان الگو معرفی می کند. برخی از همین افراد به مروّجان بدحجابی و نگهداری سگ و گربه به جای فرزند تبدیل شده اند و صدمات فراوانی به اعتقادات جوانان بر اثر اظهار نظرهای نسنجیده آن ها وارد می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    بهترین کار اینه حوزه یک تلویزیون ماهواره ای یا آنلاین برای مخاطب داخلی تاسیس کند و بدون واسطه حرفهایش را بزند و با مخاطب ارتباط مستقیم داشته باشد