یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ محمدلو گفت: سبک زندگی شهدا هر چه قدر در جامعه ترویج شود به همان اندازه تغییرات مثبت بیشتر در اخلاق و اعمال افراد ایجاد می شود و باید همت کنیم فرهنگ زندگی شهیدان را به جوانان و نسل جدید منتقل کنیم و اگر این امر تحقق پیدا کند شاهد گسترش فضائل اخلاقی در جامعه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، وحیده محمدلو در نشستی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با بیان این که ترویج سبک زندگی شهدا برای جامعه لازم است، اظهار داشت: در زندگی و وصیت نامه شهدا به یک چیز مشترک می رسیم و آن داشتن اخلاص، کار بدون منت، عشق به خدا و اهل بیت، ولایت پذیری، شهادت طلبی، ایثار و از خود گذشتگی، اهتمام به انجام واجبات، نماز اول وقت، بصیرت و آگاهی به زمان است.

وی اضافه کرد: اصلی ترین ویژگی شهدا، گمنامی و خدمت خالصانه بود؛ وقتی باور به نگاه خدا در زندگی انسان زیاد شود زیبایی های اخلاقی نمود پیدا خواهد کرد و پروردگار عالم به کارهای انسان برکت می‌دهد. در این مرحله دیگر دیده شدن افعال او برای دیگران اهمیتی پیدا نمی کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: برای اینکه بتوانیم اخلاق را در جامعه نهادینه کنیم لازم است که الگوهای درست اخلاقی را معرفی کنیم و آن هایی که مسئولیتی را در این جامعه قبول می کنند به اخلاق اسلامی متخلق شوند، چرا که بنابر روایات مردم به حاکمان و امرای خود شباهت بیشتری دارند تا پدرانشان.

وی، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت طلبی را از دیگر عوامل نهادینه کردن اخلاق در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: سبک زندگی شهدا هر چه قدر در جامعه ترویج شود به همان اندازه تغییرات مثبت بیشتر در اخلاق و اعمال افراد ایجاد می شود و باید همت کنیم فرهنگ زندگی شهیدان را به جوانان و نسل جدید منتقل کنیم و اگر این امر تحقق پیدا کند شاهد گسترش فضائل اخلاقی در جامعه خواهیم بود.

محمدلو در پایان با بیان این که شهدا هم مثل ما بشر عادی بودند و با همین شرائط موجود رشد یافته و به مقام معرفت و معنویت رسیدند، گفت: شهیدان چراغ راه آیندگان هستند و باید با توسل به آن ها مسیری را طی کنیم که ختم به سعادت ابدی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha