شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انتخاب همسر

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی دینداری و ایمان، پاکدامنی، اخلاق نیکو، تعهد و مسئولیت پذیری، اصالت خانوادگی، و هم کفو بودن در ایمان و عمل صالح را از معیارهای اصلی انتخاب همسر از دیدگاه قرآن و روایات عنوان کرد و گفت: خدای متعال در وصف نعمت‌های بهشتی از زنان پاکدامن سخن به میان آورده است و این نشان‌گر اهمیت این مسئله در انتخاب همسر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی برگزار شد، دینداری و ایمان، پاکدامنی، اخلاق نیکو، تعهد و مسئولیت پذیری، اصالت خانوادگی و هم کفو بودن در ایمان و عمل صالح را از معیارهای اصلی انتخاب همسر از دیدگاه قرآن و روایات عنوان کرد و اظهار داشت: باور به این‌که همسر همانند نفس خود شخص محترم است موجب می‌شود زوجین از برتری طلبی و تحقیر همدیگر خودداری کنند.

وی رسیدن به آرامش روحی را از مهم‌ترین اهداف ازدواج دانست و گفت: در ازدواج زوجین آرامش را در زندگی به هم هدیه می‌دهند و البته کسانی که با ایمان به خدا به آرامش روحی رسیدند می‌توانند آن را در زندگی خود پیاده کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی مودّت زوجین را از ثمرات ازدواج بیان کرد و افزود: مودّت محبت توأم با عمل است که خداوند آن را با ازدواج به زوجین می‌دهد اما برای ادامه زندگی باید آن را در زندگی پیاده کرد و هر دو شریک زندگی نسبت به هم رحمت، محبت و مودت داشته باشند. 

وی تصریح کرد: انسان‌ها باید در زندگی خود جلوه‌های رحمت الهی را داشته باشند و همسران با وجود تمام تفاوت‌های تکوینی و خانوادگی بین همدیگر سعی کنند با مهربانی به هم کمک کنند و فقط دنبال عیب و ایراد گرفتن از همدیگر نباشند.

محمدلو به هم کفو بودن زوجین در ازدواج هم اشاره کرد و ادامه داد: در ازدواج باید زوجین به مسئله هم کفو بودن توجه بیشتری داشته باشند و در این مسئله هم معیار ایمان است و در آیات قرآن کریم و روایات به این نکته تاکید فراوانی شده است.

وی اضافه کرد: خدای متعال در وصف نعمت‌های بهشتی از زنان پاکدامن سخن به میان آورده است و این نشان‌گر اهمیت این مسئله در انتخاب همسر است و پاکدامنی از ویژگی خیلی مهمی در تشکیل خانواده و ازدواج و همسرداری می‌باشد و توجه به خصوصیات همسر در آیات قرآن کریم کمک بسیاری برای محکم شدن بنیان‌های خانواده می‌کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی گفت: نقش علاقه و محبت در انتخاب همسر در ازدواج بسیار مؤثر است و آن را نمی‌توان با پول به دست آورد و خداوند است که محبت را در دل‌های مؤمنین قرار می‌دهد و اگر در بین دو نفر علاقه‌ای وجود ندارد نباید خانواده‌ها به ازدواج آنان به دلیل مباحث مادی اصرار بورزند.


انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha